اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته انجام شد

بهسازی و مقاوم‌سازی 297 واحد مسکن روستایی نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد 297 واحد مسکن روستایی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

بهسازی و مقاوم‌سازی 297 واحد مسکن روستایی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد ظهر امروز در جمع مسئولان نهبندان اظهار داشت: اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی در این شهرستان موفق بوده و نهبندان در بخش مسکن شهری و روستایی به‌عنوان شهرستان نمونه در سطح خراسان‌جنوبی شناخته شده است.

وی یادآور شد: در این شهرستان طی سال گذشته 297 واحد مسکونی با اعتبار 2 میلیارد و 970 میلیون تومان بهسازی و مقاوم‌سازی شده که کار مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی با پیشرفت 70 درصدی در حال اجرا است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه 32 روستای این شهرستان با اعتبار 3 میلیارد و 792 میلیون تومان با جمعیت 4 هزار و 800 خانوار از مزایای طرح هادی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: هم‌اکنون در 22 روستای این شهرستان طرح هادی در حال انجام است.

شرافتی‌راد افزود: طرح هادی روستایی در 16 روستای بخش مرکزی هم‌اکنون در دست اقدام است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 2 هزار و 730 خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی از بازنگری و تهیه طرح هادی در 13 روستای دیگر در بخش مرکزی شهرستان با اعتبار 145 میلیون تومان خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم در بازگشایی معابر و آماده بودن مسیر اجرای عملیات طرح هادی روستایی با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری داشته باشند.

*اختصاص یک‌میلیارد تومان به منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مبلغ یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای اجرای 12 طرح آبخیزداری در شهرستان طی سال گذشته به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص یافته است، اظهار داشت: جمع‌آوری روان‌آب‌ها و جلوگیری از بروز سیلاب، تقویت سفره‌های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی و تقویت آب قنوات برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی از مهم‌ترین پیامدهای مفید و اهداف اجرای طرح‌‌های آبخیزداری است.

شرافتی‌راد از احداث 10 مورد بندهای سنگ و سیمانی، 63 مورد بند خاکی و 73 مورد بندهای گابیونی تاکنون در این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت اختصاص اعتبار در سال جاری پنج طرح آبخیزداری در بخش مرکزی این شهرستان انجام می‌شود.

*واگذاری آب و خاک برای توسعه بخش کشاورزی نهبندان به متقاضیان

وی با اشاره به اینکه کارگروه توسعه کشاورزی نهبندان تشکیل و فعالیت خویش را آغاز کرده است، تصریح کرد: در این کارگروه هر دو هفته یکبار طرح‌های پیشنهادی متقاضیان به تصویب می‌رسد.

فرماندار نهبندان از آمادگی دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های کشاورزی و دامپروری خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی و تولید دام نیز این شهرستان از هم‌اکنون آمادگی دارد تا به آن دسته از کشاورزان و علاقه‌مندان به تولیدات دامی که فاقد زمین و آب کشاورزی هستند به آنها زمین و آب کشاورزی مورد نیاز واگذار کند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول