اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد

تعیین تکلیف 8 نماینده دور دوم انتخابات در خوزستان/ استقرار 271 شعبه اخذ رأی در آبادان و بهبهان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خوزستان از رقابت و تعیین تکلیف هشت نماینده دور دوم انتخابات مجلس در شش حوزه انتخابیه استان خوزستان خبر داد.

تعیین تکلیف 8 نماینده دور دوم انتخابات در خوزستان/ استقرار 271 شعبه اخذ رأی در آبادان و بهبهان

حمید قناعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه در شش حوزه انتخابیه استان خوزستان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده، تمهیدات لازم در راستای برگزاری هر چه مطلوب‌تر این دوره اندیشیده شده و اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این مرحله کسانی می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حاضر و در انتخابات سهیم باشند که متولد 15 اردیبهشت‌ماه 73 و ماقبل آن بوده یا به عبارتی دیگر 18 سال آنها کامل شده باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اضافه کرد: همچنین افرادی که در حوزه انتخابی دور اول رأی داده باشند امکان تغییر حوزه برای رأی آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد یک هزار و 540 شعبه اخذ رأی در استان خوزستان مستقر خواهد شد، خاطر نشان کرد: تعداد 620 شعبه در اهواز و باوی، 142 شعبه در آبادان، 288 شعبه اخذ رأی در دزفول، 121 شعبه در دشت آزادگان و هویزه، 129 شعبه در بهبهان همچنین 240 شعبه در ایذه و باغملک مجموع شعب اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس نهم در استان هستند.

قناعتی خاطر نشان کرد: در انتخابات این دوره از 18 نماینده استان خوزستان، 10 نماینده به‌صورت رأی مستقیم به مجلس نهم راه یافته و انتخابات دور دوم برای تعیین تکلیف هشت نماینده دیگر در شش حوزه انتخابیه همزمان با جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

به گفته وی در اهواز و آبادان هر کدام چهار نماینده، در حوزه‌های دزفول، دشت آزادگان، ایذه، باغملک و بهبهان نیز هر کدام دو نماینده را به مجلس نهم راهی می‌کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان همچنین با بیان اینکه در این دوره حدود 40 هزار نفر کارهای راهبردی از جمله عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت، عنوان کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس نهم 14 حوزه انتخابیه در استان خوزستان توسط شورای نگهبان به مرحله تأیید رسید که در این دوره به شش حوزه کاهش یافته است.

وی همچنین در پایان با تأکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: مطمئناً مردم غیور، شهیدپرور و ولایتمدار استان خوزستان بار دیگر در 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، آرمان‌ها و ارزش‌های خود را با نظام، اسلام و انقلاب گره می‌زنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول