اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی:

فلسفه زکات برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در بندرعباس گفت: فلسفه زکات برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است و اگر پرداخت نشود رحمت الهی قطع می‌شود.

فلسفه زکات برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در همایش زکات در شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: در فلسفه زکات باید جهادی حرکت کنیم اما هنوز به این مقصود نرسیده‌ایم.

وی افزود: واجبات وقتی خوب عمل نمی‌شوند زیبایی خود را نشان نمی‌دهد، وقتی نماز را اقامه نمی‌کنیم زمینه برای انحرافات پیدا می‌شود.

نعیم‌آبادی تصریح کرد: ما به زکات عمل نکردیم به خمس نپرداختیم نه در منطقه جنوب کرمان و نه در استان کرمان که حتی در ایران و وقتی باید در یک جامعه اسلامی زکات پرداخت و جمع‌آوری شود چرا این کار صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در زمان حکومت امام عصر باید زکات پرداخت شود و باید این مسئله مورد بررسی قرار گرفته تا به این واجب دینی بیشتر پرداخته شود، گفت: وقتی زکات می‌دهیم نباید کمبود مسجد، جاده خاکی و روستای بدون مدرسه داشته باشیم.

نعیم‌آبادی گفت: ما در یک زمینه بسیار خوب عمل کردیم و امروز نتیجه عالی آن را گرفته‌ایم و آن هم دفاع مقدس بود و به حکم واجب الهی یعنی جهاد پرداختیم که حتی موجش به لبنان و فلسطین و الان هم به سراسر جهان کشانیده شده که این ما را بیمه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما به خمس و زکات اسلام عمل کنیم هر چند در کشورهای اسلامی بگردیم، فقیر پیدا نمی‌کنیم و این در احادیث و روایات آمده و تأکید شده است که اگر زکات پرداخت شود، هیچ مسلمان نیازمندی وجود ندارد.

وی گفت: فلسفه زکات برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است و اگر پرداخت نشود رحمت الهی قطع می‌شود، زکات روان انسان را سوهان می‌کشد.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول