اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

پرداخت زکات بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدالت اجتماعی در سایه احیا و اجرای این مهم تحقق می‌یابد.

پرداخت زکات بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی در جلسه ستاد زکات استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: زکات از واجبات شرعی است که از سوی خداوند سبحان در قران کریم بارها مسلمانان به آن دستور داده شده‌اند. وی با بیان اینکه پرداخت زکات فاصله طبقاتی بین اغنیا و فقرا را در جامعه حذف می‌کند، افزود: رفع فاصله‌های طبقاتی، التیام درد فقرا و ایجاد اخوت و برادری بین ثروتمندان و نیازمندان از تاثیرات مهم پرداخت زکات است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه دادن زکات اختیاری نیست، افزود: پرداخت زکات امری واجب برعهده همه مسلمانان برای ریشه کنی فقر، ایجاد عدالت در بین مردم و کم کردن فاصله طبقاتی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان تنها با اجرای فرائض و واجبات دینی می‌تواند مسلمان بودن خود را ثابت کنند، گفت: در انجام فرائض دینی نباید با توجه ویژه به یک فریضه دیگر فرائض را فراموش کرد.

وی خاطرنشان کرد: زکات جزو فرائض واجبی است که از سوی خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم بعد از اقامه نماز مورد تاکید قرار گرفته و این نشان از جایگاه ویژه و تاثیرات مهم آن دارد.

به گفته ماموستا مجتهدی، زکات باید در حضور مجاهدین دینی، طلاب علوم دینی، علما و نماینده ولی فقیه در استان پرداخت شود و آمرین و عاملان زکات باید سعی کنند زکات را از مردم جمع‌آوری و صرف امورات فقرا و عام‌المنفعه کنند.

وی تاکید کرد: در شرع مقدس اسلام دادن زکات یکی از واجبات دینی است و کسانی که توانایی مالی دارند ملزم به پرداخت آن هستند.

وی اضافه کرد: استان کردستان خوشبختانه همیشه در پرداخت زکات در سطح کشور مطرح بوده که این امر نشان دهنده توجه مسئولان و مشارکت مردم در این امر خداپسندانه و الهی است.

امام جمعه شهر سنندج بر فرهنگ سازی زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: نهادینه شدن این فرهنگ حسنه در میان مردم نیازمند توجه به مسائل مختلف به ویژه اعتمادسازی است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول