اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان:

وجوهات زکات صرف ساخت پروژه‌های ماندگار در روستاها شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: وجوهات زکات صرف ساخت پروژه‌هایی در روستاها شود که ماندگاری بیشتری حاصل کند.

وجوهات زکات صرف ساخت پروژه‌های ماندگار در روستاها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری ظهر امروز سه‌شنبه در شورای زکات استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه پرداخت زکات امری شرعی است، همواره برای آن بودجه می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: آنچه در پرداخت زکات و هزینه کردن آن مهم است، اینکه با وجوهات زکات پروژه‌هایی ساخته شود که ماندگاری بیشتری حاصل می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان ادامه داد: در برخی مواقع وجوهات زکات صرف تعمیر، تجهیز و بهسازی راه‌ها، جداول، و ... می‌شود که این امور در حوزه دولت است و خود باید به این امر پرداخته و کمیته امداد از زکات برای این امور استفاده نکند.

وی با بیان اینکه وجوهات زکات صرف احداث مکان‌های دینی شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه دولت است و زکات باید صرف محورهای اصلی چون خانه‌های عالم، مساجد و مکان‌های فرهنگی در روستاها باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: در راستای تبلیغ و فرهنگ‌سازی به امر زکات، شورای زکات در تمام بخش‌ها برنامه‌ای به عنوان همایش زکات‌دهندگان را برگزار کند و با حمایت این شورا، عمده پرداخت‌کنندگان زکات را مورد تشویق قرار دهد چرا که این امر در تشویق و ترغیب کشاورزان در پرداخت زکات موثر است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان تبلیغات استان در سال 5 هزار اعزام مبلغ دارد، پیشنهاد می‌کنم که در ماه‌های اوج اعزام مبلغ به ویژه ماه رمضان، زمینه تبلیغ زکات را فراهم کنیم که بستر خوبی برای تبلیغ است.

وی در پایان سخنانش برگزاری مسابقه زکات را در امر تبلیغ زکات موثر دانست و گفت: با توزیع کتاب‌هایی با موضوع زکات و برگزاری مسابقه‌ای در این زمینه نیز می‌توان برای پرداخت زکات در روستاها فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول