اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر سه‌شنبه

کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند

خبرگزاری فارس: همایش امتنان از کارگران نمونه بسیجی گلستان با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارگران بسیجی نمونه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

کارگران نمونه بسیجی گلستان تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عصر سه‌شنبه در این همایش گفت: این مراسم به منظور قدردانی از تلاشگران عرصه کار و فعالیت برگزار می‎شود.

حسینعلی خواجه‎مظفری با اشاره به اقدامات انجام شده برای جامعه کارگری استان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است یکی از اقدامات ما تلاش برای حفظ و صیانت از نیروی کاری برای حمایت از سرمایه انسانی است.

وی افزود: تولید ملی در سایه جهاد اقتصادی امکان‎پذیر است و امید داریم تحقق این شعار در حد بنر و کارگروه خلاصه نشود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان راه‎اندازی نخستین مرکز تحقیقات فنی کار در استان گلستان را یکی از بهترین اقدامات انجام شده برشمرد و اذعان کرد: این مرکز با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان تنها مرکز تحقیقات فنی کار در کشور است که با حضور مهمانی ویژه به گلستان مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

وی پیگیری بیمه کارگران را از دیگر اقدامات محقق شده در این خصوص دانست و افزود: در بحث بیمه کارگران طبق ماده 148 کار از بدو شروع به کار باید کارگر بیمه شود که این امر شامل تمام کارگران فصلی و روزمزد نیز می‎شود.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه کشاورزی افزایش بیمه‎شدگان استان گلستان را خواهیم داشت تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در سطح استان در حال اجراست و شامل کشاورزان فاقد زمین، فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی و بیکاران جامعه می‎شود که با شناسایی و معرفی آنها می‎شود بخش اعظمی از معضلات اشتغال استان گلستان محقق شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان پرداخت به اصل سه جانبه‎گری در دعاوی کارگری را از دیگر برنامه‎های این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: در جلسه حل اختلاف مشکلات جامعه کارگری، نماینده کارگر و یک نماینده اتحادیه کارگری و یک نماینده از سوی دولت مسائل را داوری می‎کنند و اداره کار در این داوری تنها یک رأی دارد. 

در این همایش از 30 نفر از کارگران نمونه بسیجی استان گلستان با اهدای جوایز و لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول