اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد:

راهنمایی دانش‌آموز به راه درست، نشانگر ارزش کار معلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اسدآباد گفت: زمانی ارزش کار یک معلم مشخص می‌شود که دانش‌آموزی را به راه درست راهنمایی کرده باشد.

راهنمایی دانش‌آموز به راه درست، نشانگر ارزش کار معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در  دیدار با جمعی از معلمان، فرهنگیان و پاسداران شهرستان اسدآباد، استاد شهید مطهری را مغز متفکر انقلاب اسلامی ایران و معمار تفکر اسلامی انقلابی خواند و اظهار داشت: استاد مطهری کسی بود که قلمش همچون ذوالفقاری دو دم قلب کفر و سینه التقاط را توأمان می‌‌شکافت  و کلامش به برکت پارسایی چشمه جوشان معارف الهی بود و از قلب مطهرش بر زبان گویایش جاری می‌شد.

وی با بیان اینکه اهمیت علم، علم آموزی و توجه به جایگاه معلم در اسلام فقط در گفتار خلاصه نمی‌شود بلکه رسول اکرم (ص) برای الگو قرار دادن این رفتار و نهادینه کردن آن در میان پیروان تا جایی پیش رفت که آزادی اسراء را در یکی از جنگ‌های دوران خویش منوط به سوادآموزی به افراد بی سواد قرار داد، گفت: همین رفتار پیامبر اکرم (ص)  نشان دهنده تأکید اسلام به جایگاه، منزلت، مقام معلم و علم‌آموزی است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه معلمان باید در تعلیم و تربیت دانش آموزان همچون تربیت فرزندان عمل کنند و با تعلیم و تربیت صحیح به دنبال ساختن آنها باشند، افزود: امروزه دانش‌آموزان در معرض خطر وجود ماهواره‌ها و اینترنت هستند که این مهم وظیفه معلمان را دوچندان می‌کند و معلمان باید با آشنا شدن به علم روز باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی ارزش کار یک معلم بعد از سال 30 خدمت مشخص می‌شود که دانش‌آموزی را به راه درست راهنمایی کرده باشد، تصریح کرد: بهره‌گیری معلمان از شیوه‌های ناب دینی و قرآنی در آموزش و پرورش نسلی اثرگذار و ماندگار برجای می‌گذارد.

حسینی مجد با تأکید بر شرکت معلمان در نماز جمعه از آنان خواست با حضور خود دانش‌آموزان را نیز تشویق کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسدآباد نیز با اشاره به شخصیت علمی، اخلاقی و اسلام‌ شناسی استاد شهید مطهری اظهار داشت: امام خمینی (ره) با توجه به همین شخصیت والای شهید مطهری فرمودند که "مطهری مغز متفکر اسلام و حاصل عمر من بود".

حجت الاسلام و المسلمین رضا سلگی تأثیرات حضور استاد مطهری در عرصه انقلاب اسلامی را هماهنگ‌کننده اهداف انقلاب در کشور در زمان تبعید حضرت امام (ره) دانست و افزود: ایشان از مبارزان اصلی با افکار التقاطی و فلسفه شرق و غرب بودند که با انتشار کتاب‌‌های متعدد در این زمینه تلاش بسیار موثر داشتند.

در پایان از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی سپاه ناحیه اسدآباد با اهدای جوایز و هدایا قدردانی شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول