اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس

آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: آمار طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نگران‌کننده است و عده‌ای از زوج‌ها حتی از آداب اولیه زندگی نیز بی‌اطلاع هستند.

آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام شکرالله دانش عصر امروز در جمع مسؤلان هیئت‌های مذهبی قیروکارزین اظهار داشت: باید در مسائل فرهنگی با انگیزه و احساس تعهد حرکت کرد و با توجه به روند رو به افول جایگاه اقتصاد و قدرت نظامی در جوامع امروز، زیرساخت اساسی حرکت بشر فکر و اندیشه است.

وی با اشاره به خیزش‌ها و انقلاب‌ها در جهان امروز بیان کرد: این حرکت‌ها ریشه در تفکر، اندیشه و علم و فرهنگ دارد و آینده جهان را کسی در اختیار می‌گیرد که عالم‌تر بوده و اندیشه پربارتری داشته باشد و اگر جامعه در این مسیر حرکت نکند به سوی افول می‌رود.

دانش ماهواره‌ها، سایت‌های اینترنتی، نوشته‌ها و کتاب‌ها و تلفن‌های همراه را از جمله تکنولوژی‌ها و ابزارهای مورد استفاده برای انتقال فساد در تهاجم فرهنگی دانست و بیان کرد: این ابزارها سبب ایجاد فاصله بین اعضای خانواده شده که با وجود در کنار یکدیگر بودن با هم نیستند و بسیاری از فیلم‌های ماهواره‌ای با تأثیرگذاری بر فرزندان و سایر اعضای خانواده با از بین بردن ارزش‌ها و مقدسات به عنوان تهدید اساسی نظام و کانون خانواده را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به رسالت هیئت‌های مذهبی در مقابله با ایجاد شبهات و نفوذ فرقه‌هایی مانند وهابیت و بهائیت و شیطان‌پرستی برای ایجاد خرافه در دین و به هم ریختن افکار و تغییر رفتار نسل جوان اضافه کرد: وظیفه هیئت‌های مذهبی احیای تمام چیزهایی است که دشمن سعی در گرفتن آن از جوانان ما دارد و باید با برنامه‌ریزی و تلاش در مسیر نوکری و خدمتگزاری اهل بیت (ع) و استفاده از سیره آنان خانواده و جامعه را از این آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به هدف قرار گرفتن جوانان توسط فرهنگ مبتذل غرب بر هدایت لشکر فرهنگی کشور در این جنگ نابرابر با استفاده از راهکارها و برنامه‌های کاربردی و عملی تأکید کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری زمانی در مورد شبیخون فرهنگی علیه کشور توسط دشمنان هشدار دادند که عده‌ای آن را باور نکردند و روز به روز بر شدت آن افزوده شد تا اینکه تمام اقشار جامعه را دربر گرفته است.

وی خودسازی و داشتن اخلاص، مهارت و اطلاعات در کار دینی و فرهنگی و تحمل بسیار در اجرا و انجام این امور را لازمه تأثیرگذاری فرهنگی دانست و اضافه کرد: باید با تحمل و رعایت منطق در گفتار با کلامی شیوا و زیبا و داشتن مهارت و اطلاعات لازم در راستای تأثیرگذاری بر قلب و اندیشه مخاطب گام برداریم و محتوای برنامه‌ها آنچنان غنی باشد که کسی از آن خسته نشود.

دانش با اشاره به آمار طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده در جامعه تصریح کرد: در بحث طلاق پس از تحقیق متوجه می‌شویم که عده‌ای از زوج‌ها حتی از آداب اولیه زندگی نیز بی‌اطلاع هستند و مبانی تحکیم خانواده و آداب و شرایط زندگی طبق دستورات خداوند در مساجد، مجالس و هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی شرح و توضیح داده شود.

وی در پایان افزود: باید کارهای فرهنگی را با جذابیت بیشتر و در قالب و شکل مناسب و آماده‌سازی فضای فیزیکی و معنوی، در قالب، زمان و مکان مناسب ارائه داد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول