اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دولت صورت می‌گیرد؛

پرداخت بلاعوض 85 درصد هزینه‌های اجرای عملیات آبیاریهای نوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای گسترش به کارگیری روش‌های نوین آبیاری، دولت 85 درصد هزینه‌های اجرای عملیات آبیاری‌های نوین را به صورت بلاعوض تامین می‌کند.

پرداخت بلاعوض 85 درصد هزینه‌های اجرای عملیات آبیاریهای نوین
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از غرفه مدیریت آب و خاک سازمان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات، محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته تبریز با بیان اینکه همزمان با برپایی این نمایشگاه از کلیه متقاضیان طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار ثبت‌نام به عمل می‌آید، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند ضمن حضور در غرفه این سازمان در محل سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام‌های لازم را انجام دعند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار ثبت‌نام شده در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات ،محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته تبریز در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در راستای گسترش به کارگیری روش‌های نوین آبیاری، دولت 85 درصد هزینه‌های اجرای عملیات آبیاری‌های نوین را به صورت بلاعوض تامین می‌کند، گفت: سهم دولت در تجهیز مزارع و باغات به روش‌های آبیاری نوین تا پیش از این 50 درصد بود که با افزایش این سهم، کشاورزان تنها 15 درصد از هزینه‌های مربوط به تجهیز مزارع و باغات به روش‌های آبیاری نوین را تامین می‌کند.
محمدیان با اشاره به اینکه کشاورزان ضمن حضور و ثبت‌نام در نمایشگاه می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند، افزود: کشاورزان باید این فرصت را مغتنم بشمارند و به اجرای طرح آبیاری تحت فشار مزارع خود اقدام کنند.
وی، لازمه موفقیت این طرح را فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به کشاورزان دانست و گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار باعث افزایش 30 تا 40 راندمان آبیاری می‌شود که با توجه به کمبود آب در بخش‌های مختلف استفاده از این طرح نتایج بسیار مطلوبی خواهد داشت.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات، محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته تبریز با حضور 21 شرکت خارجی و 89 شرکت داخلی از روز پنج‌شنبه 24 شهریور ماه تا روز دوشنبه 28 شهریور ماه، همه روزه از ساعت 15 تا21 شب به روی بهره‌برداران کشاورزی و همه علاقه‌مندان باز است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول