اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‎نژاد:

ایران را بر اساس توحید و آموزه‎های دینی بسازیم

خبرگزاری فارس، رئیس جمهور در کلاله گلستان گفت: باید ایران را بر اساس توحید، عدالت، و آموزه‎های دینی بسازیم.

ایران را بر اساس توحید و آموزه‎های دینی بسازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان محمود احمدی‎نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فرودگاه کلاله اظهار داشت: با افتتاح فرودگاه کلاله مردم این استان می‎توانند به اقصی نقاط دنیا سفر کنند.

وی تصریح کرد: با راه‎اندازی دالان حمل و نقل ریلی در شرق دریای مازندران، عمران و آبادانی گلستان رقم می‎خورد که اکنون به دنبال منابع مالی این طرح ریلی هستیم.

رئیس جمهور با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: مردم این سرزمین تمام وجودشان خدمت، حرکت و کار برای آبادانی، رفع نیازهای مردم، صیانت از فرهنگ، استقلال و عظمت ملت ایران است.

احمدی‎نژاد اضافه کرد: این دیار، دیار مرزبانان شجاع از اندیشه‎ها و آرمان‎های ملت ایران و دیار دست‎های پربرکت و اندیشه‎های بلند و قلب‎های خرم و زلال است.

این مقام مسئول بیان داشت: ایران کشوری است که از تمام الطاف خداوندی برخوردار است چنان که نعمت دریا، رودخانه، قله‎های بلند، دشت‎های وسیع، معادن، انرژی و بالاتر از آن زیبایی‎های انسانی و فرهنگی دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی عشق به ایران را در تعصبات قومی و نژادی می‎دانند که هرگز این طور نیست و ایران فراتر از سرزمین، نژاد، قوم و قبیله است و هیچ ملتی در تاریخ به اندازه ملت ایران به فرهنگ انسانی توحید، عدالت، محبت، پاکی و اعتلای انسان خدمت نکرده است.

احمدی‎نژاد خاطر نشان کرد: ایران میراث‎های عظیم معنوی و فرهنگی بسیاری دارد که همه اینها حاصل تلاش طاقت‎فرسا، مخلصانه و فداکارانه ملت ایران در طی قرون و اعصار مختلف بوده است.

وی این میراث فرهنگی را یک نشانه خواند و گفت: پرجاذبه‎ترین مراکز سیاحتی دنیا که مدعی‎اند ساختمان‎ها و اماکن تاریخی دارند در آنجا آدم‎کشی می‎کردند و اینها نهایت برجستگی یک ملت و میراث آن است، اما در ایران هر گوشه‎اش یک بنابی تاریخی است که به کارهای انسانی، فرهنگی، بالا بردن پرچم توحید و عدالت می‎پردازد.

رئیس جمهور گفت: هر گوشه این سرزمین نشان از انسان‎های بزرگ، شخصیت‎های برجسته فرهنگی و کسانی که عاشق خوبی‎ها و ارزش‎های الهی بودند دارد که قابل شمارش نیستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران را به خاطر گذشته تاریخی فرهنگی باید دوست داشته باشیم بیان داشت: وقتی که پیامبر انگشت اشاره را به دورترین نقطه آن زمان و افق تاریخ نشانه می‎رود و ملت ایران را برجسته می‎کند خبر از یک حقیقت می‎دهد.

وی یادآور شد: تک‎تک مردم ایران خوب و دوست داشتنی‎اند که به آنها افتخار می‎کنیم و این نژادپرستی و ناسیونالیسم و حرف‌هایی از این قبیل نیست که یک عده بعد از 1400 سال از اسلام، هنوز قومیت‎شان را بر اسلامیت‎شان ترجیح می‎دهند.

رئیس جمهور متذکر شد: ملت ایران هرگز قومیت ایرانی را بر ارزش‎های الهی ترجیح نداده است و از همان ابتدا موحد بوده و اکنون نیز همین‌گونه است به طوری که عشق به ایران یک عشق عمیق و آگاهانه است که راه آینده را ترسیم می‎کند.

احمدی‎نژاد در پایان اذعان داشت: وقتی ما ذکر بزرگی‎های ملت ایران را می‎کنیم از یک‌سو شکر نعمت است و از سوی دیگر ذکر یک ماموریت، ماموریتی که آینده را می‎سازد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول