اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افسانه بایگان:

شکوفایی سینمای ایران در دهه 60 بود

خبرگزاری فارس: بازیگر فیلم کافه ستاره گفت: با توجه به نوپا بودن سینما در ایران، دهه 60 دهه شکوفایی سینمای ایران بوده است.

شکوفایی سینمای ایران در دهه 60 بود

افسانه بایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر اکنون به سریال و فیلم‌های سینمایی نگاهی داشته باشیم با فیلم و سریال‌های دهه‌های نخستین انقلاب اسلامی هیچ‌گاه قابل قیاس نیستند.

وی با بیان اینکه برخی داستان فیلم و سریال‌ها در حال حاضر با توجه به اینکه پیچیده‌تر شده است اما مخاطب ندارد افزود: با وجود اینکه در دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی و به دلیل ایجاد یک فضای تازه و جدید در کشور تعریف دقیقی از سینمای ارزشی وجود نداشت اما داستان فیلم و سریال‌های آن زمان بسیار ساده بودند و می‌توانستند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند.

بازیگر فیلم سینمایی خواهران غریب اضافه کرد: فیلم‌ها در آن زمان به اندازه‌ای بیننده داشت که مردم برای تماشای آن بارها به سینما می‌رفتند.

بایگان با اشاره به اینکه سینمای ایران در حال حاضر از نظر ساختاری بسیار گسترده‌تر شده است ادامه داد: سینمای ایران بعد از گذران دوران سخت قبل از انقلاب اسلامی به دنیای بزرگتری وارد شده است که دیگر جواب دادن به سلیقه‌های مردم کار آسانی نیست.

بازیگر فیلم مرد عوضی تصریح کرد: از سال 74 و با ورود بازیگران جدید به سینمای ایران، این صنعت به دوران جدیدی وارد شده است.

وی به دوش کشیدن دردسرهای تهیه فیلم توسط بازیگران را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: سینما یک صنعت جمعی است و قصه خوب و ملاک‌های دیگر باعث می‌شود بازیگر شاخص جلوه کند و یک بازیگر به تنهایی نمی‌تواند ستاره شود.

بایگان با بیان اینکه اگر باز نیز به دوران نوجوانی خود بازگردم دوباره بازیگری را انتخاب می‌کنم گفت: بعضی از جوانان فکر می‌کنند به خاطر اینکه بازیگری ابزار ویژه‌ای ندارد پس حرفه آسانی است.

وی اظهار داشت: بازیگر در عین حالی که لازم است از نظر علمی دارای تجربه باشد، تحصیلات حرفه‌ای را نیز برای پیشبرد کار بازیگری خود باید فرا گیرد.

بازیگر فیلم جهان پهلوان تختی با بیان اینکه بازیگر باید علم زبان بدن را به خوبی بداند افزود: هنرمند در قله روشنفکری جامعه است و مردم از هنرمند نقش می‌گیرند.

به گزارش فارس، افسانه بایگان با بازی در مجموعه تلویزیونی سربداران، ایفای نقش مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن بلافاصله به سینما راه یافت.

وی در دهه شصت پرکارترین بازیگر زن سینما بود، وی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دو فیلم با یک بلیط شد و دیپلم افتخار بازیگر نقش اول زن در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خواهران غریب را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول