اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

شوراهای استانی کمبود اعتبار دارند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: یکی از مشکلات شوراهای استانی کمبود و عدم وجود اعتبار پایدار است.

شوراهای استانی کمبود اعتبار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد کامیاب ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی استان کرمان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات شوراهای استانی کمبود و عدم وجود اعتبار پایدار است.

وی با بیان اینکه حرکت‌های خوبی در راستای بودجه شهرداری‌ها از سوی دولت انجام شده است، افزود: بودجه شهرداری‌های استان کرمان در سال گذشته 299 میلیارد تومان بود که 164 میلیارد تومان نیز به صورت کمک در اختیار آنها گذاشته شده است.

کامیاب عنوان کرد: این بودجه طی سال 89 به میزان 236 میلیارد تومان بوده و 70 میلیارد تومان نیز کمک در اختیار آنها گذاشته شده است.

وی ابراز داشت: استان کرمان دارای یک هزار و 791 شورای مصوب است که بیش از 5 هزار و 700 نفر عضو دارند.

کامیاب افزود: یک هزار و 581 شورای روستایی در استان کرمان فعال هستند و این آمار نشان از نقش و قدرت تصمیم‌گیری شوراها است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت کار شوراها در موارد زیادی برای شکوفایی و رفع مشکلات مردم می‌توانند نقش داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به طرح ساماندهی بافت‌های فرسوده در استان کرمان گفت: از مجموع 64 شهر استان کرمان، 32 شهر بافت فرسوده مصوب دارند.

کامیاب ابراز داشت: 4 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در استان کرمان وجود دارد که به صورت میانگین 12 درصد از بافت شهرها را شامل می‌شوند.

وی افزود: سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در سه شهر با جمعیت بالای 100 هزار نفر ساماندهی شدند و دو شهر نیز در دست اقدام است.

کامیاب تصریح کرد: یکی از مواردی که در زمینه ساماندهی و نوسازی بافت‌های فرسوده مشکل ایجاد می‌کند، آزادسازی و تملک مسیر است که باید برای حضور سرمایه‌گذار آماده‌سازی شود.

وی با درخواست برای افزایش تسهیلات بانکی در بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: در مجموع به 4 هزار و 634 واحد بافت فرسوده در استان کرمان تسهیلات بانکی ارائه شده و 2 هزار و 100 واحد آن در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

کامیاب ابراز داشت: مابقی واحدها نیز در دست اقدام هستند.

وی اذعان داشت: اعمال سیاست‌های تشویقی و تأمین اعتبار برای سکونت‌گاه‌های غیر‌ رسمی نیز از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول