اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

آثار شهید مطهری هنوز در دانشگاه‌ها مهجور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هنوز دانشگاه‌های ما نتوانسته‌اند از ظرفیت آثار شهید مطهری به طور کامل استفاده کنند و به دلایل مختلف کتاب‌های این شهید بزرگوار هنوز در دانشگاه‌ها مهجور است.

آثار شهید مطهری هنوز در دانشگاه‌ها مهجور است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری اظهار داشت: خبرگان اعتقادات اسلامی و عارفان مباحث دینی برخی از بزرگان عرصه اعتقادات اسلامی را مورد توجه قرار داده‌اند که شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین آن‌ها است.

وی افزود: تاکید امام خمینی(ره) بر سودمند بودن تمام آثار شهید مطهری نشان‌دهنده ارزش این آثار است، چرا که امام خمینی(ره) خود یک اسلام‌شناس بلامنازع بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: سیر در کتاب‌های شهید مطهری از داستان راستان تا اصول فلسفه و روش رئالیسم توانایی وی را در ارائه مباحث برای سنین و اقشار گوناگون جامعه مورد تائید قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در آثار خود اقشار گوناگون جامعه را مخاطب قرار می‌دهد گفت: این شهید بزرگوار برای بانوان کتابی مانند نظام حقوق زن در اسلام یا مسئله حجاب را می‌نویسد؛ برای جوانان دوره کامل خداشناسی و آموزش عقاید را در آثار خود ارائه می‌کند و حتی برای قشر کودک کتابی مانند داستان راستان را به رشته تحریر درمی‌آورد.

نجاریان‌زاده ابراز داشت: فعالیت علمی شهید مطهری با عصری همزمان بود که دشمن تلاش می‌کرد حرکت رو به رشد اسلام در ایران را متوقف کرده و انحرافات بسیاری در دین به وجود بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی مانند شهید قدوسی، شهید بهشتی و شهید مطهری در مواجهه با این فتنه‌ها هیچ‌گاه احساس ضعف نکرده و با حضور در جبهه‌های نبرد فکری در برابر انحرافات می‌ایستادند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در زمان شهید مطهری و پیش از انقلاب در حسینیه ارشاد که محل اجتماع نخبگان فرهنگی جامعه بود و افراد مختلف در آن حضور داشتند، وی به روشنگری‌های بسیار ‌پرداخت و نگذاشت شبهات علمی و فکری از این جایگاه در جامعه گسترش پیدا کند.

وی اذعان داشت: جامعه زمان شهید مطهری به شدت به روشنگری‌های عالمان دین نیاز داشت و در این شرایط، شهید مطهری در سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی که در دانشگاه‌ها داشت و یا در هیئت‌های مذهبی که حضور پیدا می‌کرد، در حفظ و ارتقای اعتقادات مردم می‌کوشید و در قالب آثار قلمی نیز معارف ماندگاری برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت.

نجاریان‌زاده گفت: تیزبینی شهید مطهری صفت شاخص او بود که سبب می‌شد مطالعات وی در بسیاری از موارد راهگشای نسل حاضر و یا نسل‌های آینده باشد و مشاهده می‌کنیم بسیاری از سئوالاتی که امروز ما با آنها روبه‌رو هستیم، شهید مطهری 30 سال پیش از این به آنها پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز شهید مطهری نیاز زمان ما است ابراز کرد: مطهری‌هایی باید امروز هم در جامعه باشند تا با دلسوزی و سخت‌کوشی شبهات اعتقادی را که دشمن در جامعه القا می‌کند پاسخ دهند و در مقابل انحرافات بایستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: البته امروز نیز بزرگانی از حوزه‌های علمیه دست به قلم شده‌اند و بسیاری از کارهایی که شهید مطهری به دنبال آن بود را به اتمام رسانده‌اند اما این نیاز هنوز نیز احساس می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از ائمه(ع) مرگ یک عالم را ضربه‌ای به اسلام عنوان کرد و افزود: سال‌های بسیاری باید بر حوزه‌های علمیه بگذرد تا اندیشمندی مانند شهید مطهری بار دیگر پا به عرصه وجود بگذارد.

نجاریان‌زاده یادآور شد: هنوز دانشگاه‌های ما نتوانسته‌اند از ظرفیت آثار شهید مطهری به طور کامل استفاده کنند و به دلایل مختلف کتاب‌های این شهید بزرگوار هنوز در دانشگاه‌ها مهجور است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول