اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

امحای محصولات کشاورزی مشکلی را رفع نمی‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: با امحای این محصولات هر ساله هیچ مشکلی از بخش کشاورزی رفع نمی‌شود، بلکه باید این مشکل به صورت ریشه‌ای و برای همیشه رفع شود.

امحای محصولات کشاورزی مشکلی را رفع نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی خرید محصول پیاز در شهرستان جیرفت اظهار داشت: ما هر ساله به دلیل مشکلات زیاد بخش کشاورزی به جای جشن برداشت محصولات خود در منطقه عزای آن را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این امر به این دلیل است که در کنار فرآیند کشت و تولید سایر پارامترها مانند حمل و نقل، عرضه محصول، تنظیم بازار و ... رشد نکرده است.

غنچه‌پور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان کشاورزی مانند اراضی حاصلخیز، آب و هوای مناسب و محصولات متنوع که در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، مشکلاتی نیز همواره پیش روی آن بوده است.

وی ابراز داشت: در سال‌های گذشته نیز مشکل سیب‌زمینی، خیار و ... وجود داشته که درآمد و هزینه تلاش کشاورزان یا به جیب دلالان رفته و یا در اراضی کشاورزی دفن شده است.

غنچه‌پور کشت بی‌رویه را نیز در این امر دخیل دانست و عنوان کرد: با امحای این محصولات هر ساله هیچ مشکلی از بخش کشاورزی رفع نمی‌شود، بلکه باید این مشکل به صورت ریشه‌ای و برای همیشه رفع شود.

فرماندار جیرفت در مورد ناهماهنگی میان تولید و بازار گفت: با بازاریابی به موقع و مناسب محصولات کشاورزی می‌توان، بخش بزرگی از این مشکل را برطرف کرد.

غنچه‌پور بیان داشت: بر اساس مذاکرات خرید تضمینی بر مبنای هر کیلو 105 تومان انجام می‌گیرد.

وی اذعان داشت: رویکرد نخست ما این است که در کوتاه‌ترین زمان روند اداری کارها انجام گیرد.

غنچه‌پور خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد کشاورزان جنوبی دولت میزان وجهی را که قرار است به کشاورزان پرداخت کند، کاهش دهد، اما اجازه دهد تا به جای امحای محصول پیاز از آن به عنوان کود سبز اراضی کشاورزی استفاده شود.

وی اظهار داشت: رویکرد دیگر ما این است که در زمینه عرضه محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی انجام شود تا در آینده شاهد چالش‌های این چنین نباشیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول