اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

بازار اساسی‎ترین زنجیره تولید در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‎ترین زنجیره تولید در بخش کشاورزی بازار است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می‎شود.

بازار اساسی‎ترین زنجیره تولید در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید نصیر سید محمدی عصر شنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: افزایش تولید محصولات کشاورزی اثرات معکوس در میزان درآمد کشاورزان دارد و تولید انبوه محصول، سبب کاهش قیمت می‎شود.

وی با بیان اینکه تقویم اقلیمی بر محصولات کشاورزی حاکم است تصریح کرد: همه محصولات کشاورزی در یک نوع محصول، یکبار کشت و یکبار برداشت می‎شود و این حلقه انبوه مشکلاتی را ایجاد می‎کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اذعان کرد: فسادپذیری، کمبود صنایع تبدیلی و سوءاستفاده واسطه‎ها از عواملی است که مجموعه در صدد تنظیم این سند برآمد.

سید محمدی بیان کرد: سند تنظیم بازار دارای چند بخش است و در قالب کلیات و برنامه عملیاتی تدوین شده است که در بخش کلیات، کمیته راهبردی به ریاست معاون برنامه‎ریزی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‎ها، شرکت غله و خدمات بازرگانی، بانک کشاورزی و اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در سند تنظیم بازار گندم، کلزا، جو و سیب‎زمینی به عنوان محصولات پاییزه که در بهار به فروش می‎رسد مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: تامین نقدینگی متناسب با حجم تولیدات به عهده مجموعه شورای هماهنگی بانک‎ها با مسئولیت کیوان علی‎نژاد مدیریت می‎شود.

سید محمدی افزود: 9 محصول زراعی، 11 محصول باغی و چهار محصول دامی در این سند مورد توجه است.

وی یادآور شد: محصولات زراعی در این سند شامل؛ گندم، جو، برنج، کلزا، سیب‎زمینی، آفتابگردان، سویا، پنبه و باقلاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اذعان کرد: تنظیم این سند به منظور مقایسه آمار محصولات زراعی در سال‎های 1390 و 1391 صورت گرفته است.

سید محمدی بیان کرد: سند تنظیم بازار در بخش‎های قیمت تمام شده، قیمت فروش، میزان خرید، اعتبار مورد نیاز، زمان عرضه و مباشر خرید در جدول این سند آورده شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول