اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

4 نمایشگاه کشاورزی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری نمایشگاه‌های جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی مصوب بخش کشاورزی استان در سال 91 را اعلام کرد و گفت: امسال تبریز میزبان چهار نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی است.

4 نمایشگاه کشاورزی در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعیده کریمی صبح امروز در نشست با مدیران نمایشگاه بین‌المللی تبریز از برگزاری چهار نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی طبق تقویم مصوب مدیریت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این چهار نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی، دو نمایشگاه دیگر نیز به صورت عمومی برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی برای حضور فعال این سازمان در این نمایشگاه‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

کریمی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای ایران ـ تبریز در تاریخ سوم تا هفتم خردادماه 1391 در محل سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز افزود: دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز نیز همچون سال‌های گذشته با حضور صنعتگران بخش دام و طیور و آبزیان استان در تاریخ اول تا چهارم تیر ماه 91 در محل سالن پروین اعتصامی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، صنایع و محصولات پوست و چرم ایران ـ تبریز از 22 تا 26 تیر ماه 91 در محل سالن پروین اعتصامی این نمایشگاه اشاره کرده و گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات، محصولات کشاورزی، فرآورده‌های غذایی و صنایع وابسته ایران ـ تبریز نیز باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سال گذشته در تاریخ 18 تا 22 آبان 91 در سالن امیرکبیر محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده است نمایشگاهی تخصصی در جنب آن ویژه آبیاری تحت فشار و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی مهیا و برای بازدید علاقه‌مندان و بهره‌برداران بخش ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه دستاوردهای زنان خانه‌دار در تاریخ 14 تا 21 شهریور 91 در سالن‌های پروین اعتصامی و آذربایجان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای فارغ‌التحصیلان و بانوان مخترع و نوآور در بخش کشاورزی نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

کریمی تاکید کرد: همچنین در کنار آن تولیدات زنان روستایی آذربایجان‌شرقی اعم از انواع عرقیجات گیاهی و سنتی، انواع گیاهان دارویی محلی، عسل، انواع خشکبار، محصولات بسته‌بندی شده کشاورزی، صیفی‌جات، سبزیجات خشک، فرآورده‌های باغی و زراعی و دامی، صنایع دستی (گلیم ، جاجیم و ورنی)، مرباجات، حبوبات دایر خواهد شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این امر با هدف حمایت از زنان تولیدکننده روستایی، بازاریابی تولیدات زنان روستایی، ایجاد زمینه جذب سفارشات خرید، شناسایی توان تولیدکنندگان زن روستایی به مصرف‌کنندگان و بازار، شناساندن تولیدات زنان روستایی به جامعه شهری، به دست آوردن بازارهای جدید برای فروش تولیدات زنان روستایی عرضه می‌شود.

وی در ادامه احداث واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار مزارع، آموزش زنان در بخش بسته‌بندی محصولات برای افزایش کیفیت ارائه مطلوب محصول به بازار و بازاریابی را از عوامل ضروری در چرخه تولید تا مصرف در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد هماهنگی میان اشتغال‌ سنتی زنان روستایی با فرهنگ حاکم بر حفظ حریم خانواده یک ضرورت محسوب می‌شود.

کریمی تصریح کرد: محیط کار روستایی از محیط خانگی قابل تفکیک نیست و زن زحمتکش و متدین روستایی همزمان علاوه بر حضور در خانه، سرپرستی کودک و رسیدگی به همسر، رکن اقتصادی خانوار روستایی را نیز تشکیل می‌دهد.

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی ایران ـ تبریز از 27 تا 31 شهریور اشاره کرده و افزود: طبق رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای مشترک با مدیران نمایشگاه بین‌المللی تبریز درصدد هستیم در کنار این نمایشگاه با همکاری محققان و مشارکت معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیریت صنایع کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، اصناف، عطاران و تولیدکنندگان داروهای گیاهی آخرین یافته‌ها و دستاوردهای داروهای گیاهی را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار دهیم.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول