اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

تهذیب نفس و تقوا از نشانه‏های مؤمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت: تهذیب نفس و تقوا از نشانه‏های مؤمنان است و این ویژگی پاسداران را متمایز کرده است.

تهذیب نفس و تقوا از نشانه‏های مؤمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام و المسلمین محمد بارانی در نشست عقیدتی سیاسی پاسداران سپاه ناحیه مهدیشهر در حسینیه این سپاه اظهار داشت: تهذیب نفس و تقوا از نشانه‏های مؤمنان است.

امام جمعه مهدیشهر افزود: تهذیب نفس،‌ تقوا و معنویت‏گرایی از جمله ویژگی‏هایی بوده که پاسداران را از سایر اقشار جامعه متمایز کرده است.

وی بیان داشت: افراد با تقوا مثل بزرگان و علمای دینی نزد خداوند دارای جایگاه ویژه می‏شوند و تمام علوم و معارف دنیایی و اخروی پیش روی این انسان‏ها باز خواهد شد.

امام جمعه مهدیشهر اظهار داشت: آدمی در زندگی دو راه پیش رو دارد که یکی راه هدایت و تقرب به خداوند و دیگری راه دوری از خداوند و گمراهی است.

بارانی با بیان اینکه مجموعه عوامل نهفته در درون انسان،‌ محرک و ترسیم کننده مقاصد و جهات حرکت او هستند، افزود: انسان باید با کنترل و بهره‏گیری از مجموعه این عوامل، در مسیر هدایت گام بردارد.

وی با بیان تلاش انسان برای هدایت به کمال و تعالی تأکید کرد: خداوند در انسان انگیزه‏ها و تمایلاتی قرار داده که اگر مهار نشوند، او را به گناه و سقوط سوق می‏دهند و در مقابل آنها عواملی وجود دارند که آدمی را به کمال و سعادت سوق می‏دهند، این عوامل افزون‏تر و قوی‏تر از عوامل سوق دهنده به گناه هستند.

به گزارش دیگری از فارس مهدیشهر، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، کلاس‏های عقیدتی سیاسی با حضور خانواده پاسداران برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در تیپ قائم(عج) در سخنانی با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت الهی هستند و باید به آنها توجه شود،‌ گفت: سلامتی مختص به زمان و مکان خاص نیست و تمام سال باید برای سلامتی فکری و اعتقادی تلاش کرد.

حجت‏الاسلام سیدابوالفضل راسخی بیان داشت: سلامت اعتقادی و سلامتی جسمانی در گرو توجه به دستورات الهی و ائمه است و انسان با رعایت دستورات الهی می‏تواند به مراتب بالاتر رسیده و به خدا نزدیک‏تر شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول