اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با مدیران مؤسسه مهر استان قم صورت گرفت

تاکید آیت‌الله مقتدایی بر اسلامی شدن بانک‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با مدیران مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم بر اسلامی شدن بانک‌ها و الگو قرار گرفتن این مؤسسه برای سایر بانک‌ها تاکید کرد.

تاکید آیت‌الله مقتدایی بر اسلامی شدن بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران استانی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که پیرو اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باشیم، زیرا رضایت وی رضایت الهی محسوب می‌شود و از این طریق می‌توانیم مورد عنایت آن حضرت در دنیا و شفاعتشان در آخرت باشیم.

وی افزود: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز وام‌هایی که در قالب عقود اسلامی به مردم ارائه می‌شود، نوعی عبادت محسوب می‌شود، زیرا تسهیل در حاجات مؤمنان یکی از بهترین عبادت‌ها در اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر برطرف ساختن نیازهای مادی مردم گفت: پاداش‌های فراوانی برای این امر و نیز شاد کردن مؤمنان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کارکردهای متفاوت تسهیلات بانکی عنوان داشت: تسهیل در ازدواج، ایجاد سرپناه و دیگر احتیاجات مؤمنان کار بزرگی است و کارکنان و مدیران مؤسسه مهر نیز واسطه این خیر الهی شده‌اند بنابراین باید شکرگزار این نعمت باشند.

مقتدایی شکر واقعی نعمت واسطه بودن خیر الهی را جدی بودن در کار دانست و تصریح کرد: دیدگاه کارکنان بانک‌ها و مؤسسات مالی باید رسیدن به پاداش الهی در خدمت به مردم باشد و در این صورت موجب تکریم و احترام ارباب رجوع و نیز افزایش نشاط در محل کار خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر تکریم مراجعان به مؤسسات مالی و اعتباری تاکید کرد و افزود: در روایات اسلامی آمده است که ثواب قرض‌الحسنه از پاداش صدقه بالاتر است ضمن اینکه کارکنان بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز واسطه اعطای این قرض‌الحسنه بوده و ثواب والای آن را خواهند داشت.

وی گفت: همه کارکنان مؤسسات مالی باید تلاش کنند که کار خود را به نیت عبادت انجام دهند اما باید توجه داشته باشند که گرفتار مسائلی چون ربا نشوند، زیرا در مقابل ثواب بالای قرض‌الحسنه، عقوبت بالایی نیز برای ربا در نظر گرفته شده است و کمتر گناهی به درجه آن می‌رسد.

مقتدایی با بیان اینکه قرآن کریم رباخواری را اعلان جنگ با خداوند می‌داند تصریح کرد: باید مراقبت زیادی در این زمینه صورت گیرد اما متأسفانه در بانک‌ها فعالیت‌هایی با عنوان عقود اسلامی صورت می‌گیرد در حالی که جمع زیادی از علما و متدینین اعتقاد دارند که اقدام بانک‌ها ربوی است و ادعا می‌کنند که در بانک‌ها سخنی از عقود اسلامی نبوده و میزان سود و بهره مشخص شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار بررسی فعالیت‌های بانکی با حضور علمای فن شد و افزود: سود سپرده‌گذاری باید به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و بعداً سود قطعی را محاسبه کرد و در این صورت، فعالیت‌های بانکی مشمول ثواب عظیم قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات خواهد شد.

وی با تاکید بر پیشگام شدن مؤسسه مالی و اعتباری مهر در اسلامی شدن، مزیت دیگر این کار را الگو شدن این مؤسسه برای بانک‌های دیگر دانست و تصریح کرد: زمانی که مؤسسه مهر کاملاً اسلامی باشد، بانک‌های دیگر نیز از این مؤسسه پیروی کرده و شبهاتی که در این زمینه وجود دارد رفع خواهد شد و مردم نیز با خیال آسوده‌تری به بانک‌ها مراجعه خواهند کرد.

مقتدایی با بیان اینکه اسلامی شدن کامل مؤسسه مالی و اعتباری مهر اهمیت فراوانی دارد گفت: در این صورت کار شما نوعی عبادت محسوب می‌شود ضمن اینکه همه شما با روحیه بسیجی وارد این کار شده‌اید و امید است که فعالیت‌هایتان مورد عنایت امام عصر(عج) قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به مراجعه برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه به موسسه مالی و اعتباری مهر اظهار کرد: برخی از این افراد مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) هستند بنابراین شما باید به همه مراجعان احترام گذاشته و کار آنها را به طرز صحیح انجام دهید و در آن صورت حتی اگر یکی از مراجعه‌کنندگان از یاران واقعی امام عصر(عج) باشد، دعای آن حضرت شامل حال شما خواهد شد و این مسئله یکی دیگر از امتیازات این کار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول