اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شعب موسسه مهر استان قم خبر داد

تلاش برای دستیابی به الگوی صحیح بانک داری اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شعب موسسه مهر استان قم گفت: این موسسه تلاش می‌کند تا به الگوی صحیح بانک داری اسلامی دست یافته و آن را در جامعه نهادینه کند.

تلاش برای دستیابی به الگوی صحیح بانک داری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا پاطلا امروز در دیدار با آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر با تاکیدات رهبر انقلاب و با هدف تقویت بنیه مالی بسیجیان، کار خود را با یک شعبه در سال 72 در شهر تهران آغاز کرد.

وی افزود: گسترش روزافزون کمی و کیفی این موسسه به حدی بود که هم اکنون بیش از 800 شعبه موسسه مالی و اعتباری مهر در سراسر کشور فعال بوده و کارکنان این موسسه در سایه عنایات امام زمان(عج) و همت همه مردم ایران مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل امور شعب موسسه مهر استان قم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر از مردم ایران در این موسسه سپرده گذاری کرده‌اند گفت: موسسه مهر هم اکنون مدیریت 17 هزار میلیارد تومان منابع مالی را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه به دنبال ایجاد الگوی بانکداری اسلامی با روش‌های صحیح بوده و در این راستا از رهنمودهای علما و اساتید فن اقتصاد اسلامی استفاده خواهد کرد.

پاطلا تعداد شعب موسسه مهر در استان قم را 18 شعبه ذکر کرد و افزود: سیستم یکپارچه این موسسه در استان قم نیز فعال بوده و بیش از یک سوم مردم قم به عنوان سپرده گذار با موسسه مهر در ارتباط هستند.

مدیرکل امور شعب موسسه مهر استان قم از فعالیت 150 نفر از بسیجیان استان قم در موسسه مالی و اعتباری مهر خبر داد و گفت: حدود 6 هزار میلیارد تومان منابع مالی استان قم در اختیار این موسسه قرار دارد که در راستای بانکداری اسلامی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 16 هزار فقره تسهیلات از سوی موسسه مهر در اختیار مردم قم قرار گرفته است که بیش از 10 هزار فقره از آن در قالب عقود اسلامی و 6 هزار مورد نیز به صورت قرض الحسنه بوده است.

پاطلا با تاکید بر مسئله آموزش مهارت‌های بانکداری اسلامی به کارکنان موسسه مالی و اعتباری مهر افزود: بیش از 23 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی در سراسر کشور برگزار شده است ضمن اینکه 11 هزار نفر ساعت آموزش برای کارمندان این موسسه در قم برگزار شد.

مدیرکل امور شعب موسسه مهر استان قم تصریح کرد: کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی به دلیل سر و کار داشتن با مادیات، نیاز بیشتری به بالا بردن سطح معنویت دارند به همین دلیل دیدارهای متعددی با علما و بزرگان دینی صورت گرفته است.

وی پرداخت مابه التفاوت سود سپرده را از جمله اقدامات مثبت موسسه مهر در زمینه بانکداری اسلامی دانست و بیان داشت: در سال گذشته بیش از 220 میلیارد تومان از این مبالغ در سراسر کشور در اختیار سپرده گذاران قرار گرفته است ضمن اینکه مردم قم نیز حدود 8 میلیارد تومان از این سودها را دریافت کرده‌اند.

پاطلا با بیان اینکه موسسه مهر زیر نظر بنیاد تعاون سپاه پاسداران مشغول به فعالیت است گفت: کسب سود مالی هدف ما نبوده و مدیران این مرکز تنها در اندیشه توسعه اقتصادی کشور و کمک به دولت هستند به همین دلیل تسهیلات فراوانی در اختیار بخش‌های گوناگون مانند صنایع، بازرگانی، خدمات و ساخت و ساز مسکن قرار گرفته است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول