اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

وظیفه سپاه پدافند در سنگر فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن تصمیم دارد از طریق جنگ نرم فرهنگی انقلاب ما را نابود کند و وظیفه سپاه پدافند در سنگر فرهنگی است.

وظیفه سپاه پدافند در سنگر فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمدحسین سپهر عصر امروز در جمع فرماندهان، مسئولان و پاسداران سپاه قدس گیلان به مناسبت هفته عقیدتی‌سیاسی نقش پاسداری را مهم و خطیر ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: زمانی که امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند بلافاصله اساسنامه سپاه تنظیم و مورد تایید حضرت امام (ره) قرار گرفت و در همان زمان با وجود پرسش‌های متعدد جمعی از نزدیکان امام (ره) مبنی بر اینکه با وجود ارتش، ژاندارمری و نیروهای نظامی و انتظامی چه لزومی به تشکیل ارتشی دیگر است، امام راحل (ره) با تدبیر حکیمانه و شناخت از آینده و همچنین اشراف دقیق و موشکافانه از شیطنت‌های آینده دشمنان  با اقتدار دستور تشکیل سپاه را صادر کردند.

وی، مهم‌ترین وظیفه سپاه را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری کار نظامی‌گری را دومین وظیفه سپاه دانستند و مسئولیت اصلی سپاه را حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن می‌دانند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دشمن پس از پیروزی انقلاب تصمیم گرفت شخصیت‌های برجسته و تئوری‌پرداز انقلاب را مورد حملات فیزیکی و شخصیتی قرار دهد و نخبه‌های این کشور را از بین ببرد که در این راستا شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و ... را به شهادت رساندند.

وی، با اشاره به اینکه راهبردی‌ترین کار سپاه معنویت‌افزایی است، تصریح کرد: امروز پاسداران باید با تاسی از بزرگان دین و و کسب اخلاق معنوی از عالمان برجسته و توجه ویژه به قرآن، این کتاب آسمانی و دستورات آن بر معنویت خود بیفزایند تا بتوانند در مقابل تهاجمات نرم دشمن مقابله کنند.

سپهر، افزود: بسیج نیز در قالب طرح شجره طیبه صالحین در صدد ساختن بسیجیانی است که بتوانند با بصیرت و معنویت خود به هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی پاسخ کوبنده دهند.

وی درباره جهاد فرهنگی جهاد یادآور شد: دشمن تصمیم دارد از طریق جنگ نرم فرهنگی انقلاب ما را نابود کرده و مصمم است در عرصه فرهنگی سلیم و اسیر کند.

این مسئول،یادآور شد: نوک پیکان دشمن به ارکان انقلاب است و دو رکن اصلی انقلاب را که ولایت فقیه و روحانیت اصیل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانه گرفته و به زعم خودشان می‌گویند هر کدام از این ارکان را بزنیم انقلاب فرو می‌ریزد.

وی، افتخار سپاه را پرچمداری انقلاب و اهداف شهید مطهری‌ها دانست و متذکر شد: وظیفه سپاه امروز سنگین است و باید همه ما به مسئولیت خود عمل کنیم و با افزایش سطح علمی و عقیدتی‌سیاسی خودمان در مقابل جنگ نرم فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

سپهر، وظیفه سپاه را پدافند در سنگر فرهنگی عنوان کرد و افزود: امروز سپاه باید در جنگ فرهنگی جهاد کند و در درجه نخست باید کار فرهنگی کنیم.

خشایار مهدی‌زاده مسئول تربیت آموزش عقیدتی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته عقیدتی‌سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی پرداخت و گزارشی از عملکرد این معاونت در سال 90 را ارائه کرد.

ا‌نتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول