اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل خواستار شد

توجه به اصل تربیت در کنار آموزش دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار توجه به اصل تربیت در کنار آموزش دانش‌آموزان در مدارس شد.

توجه به اصل تربیت در کنار آموزش دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در نشستی با مسئولان آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: معلمان باید به این نکته توجه داشته باشند کار آنها و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عبادت است و باید بر همین اساس برنامه‌های درسی خود را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه معلم باید روح و نفس والای دانش‌آموزان را در کلاس درس احیا نماید خاطرنشان کرد:‌ 12 اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم بایستی جایگاه و عظمت کار و شغل معلمی مورد توجه قرار گیرد چرا که در هیچ شغلی به اندازه معلمی و اهمیت و جایگاه آن شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم.

عاملی با یادآوری اینکه جایگاه معلم در جامعه ما با توجه به تمثیل امام امت جایگاهی انبیایی و اولیایی است ادامه داد: ذرات عالم برای معلم دعای خیر می‌کنند و حتی پرندگان آسمانی، وحوش زمینی و جنبندگان بحرها نیز برای معلم دعای خیر کرده و از برکت وجود او مستفیض هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تولید معلم آجر، سنگ، سیمان نیست بلکه تولید او انسان‌های متفکر، فعال و با برکتی است که نیاز بشر را تأمین می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی خانواده‌ها از آموزش و پرورش فضای سالم تربیتی است بیان داشت: عقل با علم رشد می کند پس باید معارف اسلامی را به نسل جدید منتقل و از حضور افراد نامحرم در کلاس درس جلوگیری کنیم.

عاملی گفت: با توجه به این که اولیا به تنهایی نمی‌توانند وظیفه خود را نسبت به فرزندان در امر آموزش عملی کنند حکومت باید آن را انجام دهد.

وی به شخصیت و مقام والای معلم اشاره و خاطرنشان کرد: معلم باید شخصیت عمیق داشته باشد، استقلال خود را حفظ کرده و فضایی ایجاد کند که دانش‌آموز احساس کند بهترین مکان همان کلاس درس است و بنیه علمی خود را بالا ببرد.

امام جمعه اردبیل بر لزوم تولید علم تاکید کرد و اظهار داشت: هر دولت به اندازه تولید علم، در مدیریت جهان سهیم می‌شود و با تلاش خود باید یک پنجم پست‌های کلیدی دنیا را به دست آوریم.

عاملی در پایان سخنان خود خواستار توجه ویژه به تربیت در کنار آموزش شد و افزود: عدم توجه به تربیت در جامعه بی‌بند و باری را به دنبال می‌آورد و تربیت یعنی عمل کردن درست را به دانش‌آموزان یاد دهیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول