اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس البرز:

دارندگان کارت‌بانک نکات امنیتی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان البرز از دارندگان کارت‌بانک‌ها خواست برای پیش‌گیری از سرقت‌های اینترنتی، به نکات امنیتی و ایمنی توجه بیش‌تری کنند.

دارندگان کارت‌بانک نکات امنیتی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز، با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های بانکی و استفاده روزانه مردم از خدمات الکترونیکی بانک‌ها و به تبع آن افزایش جرایم اینترنتی از سوی کلاهبرداران، پلیس فتا استان البرز توصیه‌ها و هشدارهای لازم را در این خصوص ارائه کرده است.

براساس این گزارش، به طور معمول مشتریان بانک‌ها برای انجام عملیات بانکی با وارد کردن کلیدواژه بانک و دیدن تصویر مجازی بانک به روند انجام کار اعتماد کامل کرده و بلافاصله اقدام به وارد کردن شماره حساب و رمز عبور خود می‌کنند، این در حالی است که امکان دارد وب‌سایت مورد نظر جعلی بوده و توسط مجرمان اینترنتی راه‌اندازی شده باشد.

این گزارش می‌افزاید: به احتمال سارقان اینترنتی در کمین اطلاعات حساب بانکی مشتریان باشند به این نحو که با ساختن صفحه‌ای مشابه صفحه اصلی بانک مورد نظر به شماره حساب و رمز عبور افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

بنابراین ضروری است تا مشتریان اینترنتی بانک‌ها در این زمینه با دقت در URL وب‌سایت یا همان آدرس اینترنتی بانک مورد نظر از بروز هر نوع کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیش‌گیری کنند.

مشتریان بانک‌ها توجه داشته باشند که دقت در آدرس سایت شامل کلیه حروف، نقطه و خط فاصله خواهد بود و چه بسا که با تغییر تنها یکی از آنها می‌توان کاربران را گمراه کرد.

کلاهبرداران اغلب با ارسال ایمیلی جعلی با مضمون "ضریب امنیتی شماره حساب خود را بالا ببرید" و یا هر جمله دیگری مشتری بانک را ترغیب کرده و از وی خواسته می‌شود با کلیک کردن یک دکمه بلافاصله حساب بانکی خود را کنترل کنند که از این طریق اطلاعات حساب افراد در اختیار سارقان اینترنتی قرار می‌گیرد و چنانچه مشتریان بانک‌ها با این نوع پیام‌ها مواجه شدند بهتر است از صفحه مذکور خارج و با وارد کردن آدرس دقیق بانک از آن طریق حساب خود را کنترل کنند.

گاهی مشاهده شده است که کلاهبرداران با ارسال ایمیلی جعلی تحت عنوان "بانک"، از کاربر می‌خواهند تا با شماره تلفن ارسالی تماس گرفته و حساب خود را کنترل نماید که در واقع شماره تلفن اعلام شده متعلق به سارقان فضای مجازی است.

گاهی اوقات صدای ضبط شده‌ای شنیده می‌شود شبیه به صداهای ضبط شده بانک‌ها که از مشتریان می‌خواهد شماره حساب و رمز خود را وارد نمایند تا بدین وسیله سارقان به اطلاعات حساب بانکی افراد دست یابند.

توصیه می‌شود در این مواقع عکس‌العملی نسبت به این شماره‌ها نشان نداده و شماره تلفن بانک مورد نظر را از طریق مبادی رسمی که توسط خود بانک‌ها اعلام شده است به دست آورده و نسبت به کنترل حساب خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول