اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

تشکیل شوراها نشان دهنده نظام دموکراسی در کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: تشکیل شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده دموکراسی در کشور است.

تشکیل شوراها نشان دهنده نظام دموکراسی در کشور است

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد محمود صلاحی صبح امروز در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با استاندار خراسان‌رضوی که به مناسبت روز شوراها در دفتر استاندار صورت گرفت، اظهار داشت: امروز کشور ما در نظام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در جایگاه نخست قرار دارد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اکنون دوره نظام لیبرال دموکراسی به پایان رسیده است، گفت: خوش‌بختانه در کشور ما انواع انتخابات از جمله انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهور برگزار می‌شود که همه این انتخابات نشان از اجرای صحیح دموکراسی است.

وی افزود: با توجه به جوان بودن عمر شوراها اقدامات خوب و مؤثری در حوزه توسعه و عمران شهرها و روستاها صورت گرفته است که این مهم به برکت مشارکت و هم‌دلی اعضای شورا با دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها با بحران مشروعیت اجتماعی مواجه هستند، گفت: تنها نظام مردم‌سالار دینی در دنیا در کمال اتحاد و هم‌دلی در راستای پیش‌برد اهداف خود در حرکت است.

وی در پاسخ به سؤالات اعضای شورای شهر درباره بودجه زیارت گفت: ایجاد ردیف خاص زیارت در بودجه و هم‌چنین ایجاد معاونت زیارت در خراسان‌رضوی به عنوان مهم‌ترین اقدامات استان در این زمینه بوده است.

صلاحی گفت: طرح مطالعاتی با هدف ارتقای کمی و کیفی زیارت که برای نخستین بار در کشور شکل گرفت و آغاز عملیات اجرایی احداث 14 اقامتگاه ارزان قیمت، اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار به اتوبوس‌رانی مشهد و کمک به احداث و راه‌‌اندازی پارک موضوعی و فرهنگسرای زیارت از جمله اقدامات شاخصی است که از محل بودجه زیارت انجام شد.

وی در پاسخ به موضوع نهایی شدن طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد، ادامه داد: به سرانجام رساندن این طرح ضروری است، چرا که توسعه و استقرار صنایع در شهر باید براساس این سند جامع انجام شود.

استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین تکلیف شهر طوس به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ استان نیز گفت: این منطقه باید به عنوان یک ناحیه منفصل شهری از مشهد مقدس لحاظ و برای ارتقای خدمات‌رسانی به این ناحیه از تمامی ظرفیت‌ها و طرح‌های علمی و قابل اجرا استفاده شود.

صلاحی هم‌چنین خواستار ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم در شهر با ارائه طرحی جامع از سوی شورای اسلامی شهر مشهد شد و تأکید کرد: در صورت تصویب این طرح، برای اجرای آن حمایت‌های لازم را می‌کنیم.

وی به توجه جدی به ساماندهی ورزش بانوان در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در این زمینه اقدامات مؤثری از سوی شهرداری مشهد و اداره‌کل ورزش و جوانان برای اختصاص اماکنی ویژه این قشر انجام شده است.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: توسعه فضاهای سبز شهری و ایجاد بوستان‌ها به عنوان تنفس‌گاه‌های شهر و هم‌چنین احداث پارکینگ در مشهد مقدس با توجه به حجم بالای زائر از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صلاحی در مورد انتقال پادگان ارتش از داخل شهر گفت: یک گردان به مکان جدید خود منتقل شده و بقیه نیز در حال انتقال است و با تمهید امکانات، این انتقال با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مشهد باید به عنوان الگویی برای کشور در تمامی زمینه‌ها تبدیل شود و این مهم جز با اتحاد، هم‌دلی و تعامل بین مسئولان به دست نمی‌آید.

صلاحی تأکید کرد: از هر طرح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که منجر به ارتقای خدمات‌رسانی و توسعه و عمران مشهد شود حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول