اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

شعارهای دموکراسی و آزادی آمریکا پوشالی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: شعارهای دموکراسی و آزادی آمریکا پوشالی است و امروزه اذهان عمومی دنیا به این سیاست غلط آمریکا پی بردند.

شعارهای دموکراسی و آزادی آمریکا پوشالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان با اشاره به 26 اسفند سال 73 سالروز رحلت جانگداز سید احمدآقا خمینی اظهار داشت: سید احمد آقا در قبل از انقلاب رابط انقلابیون با امام خمینی(ره) بودند.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: وی در زمان انقلاب اسلامی مشاوری امین برای امام(ره) و بعد از رحلت امام خمینی(ره) به حق یاور مقام معظم رهبری بوده و مواضع بسیار سنجیده و دقیقی داشتند.

وی با بیان اینکه 29 اسفند مصادف با سالروز اشغال کشور عراق توسط استکبار جهانی است، ادامه داد: آمریکا بار دیگر مجبور شد تا بدون هیچ دستاوردی و خجل‌تر از گذشته از این کشور خارج شود.

خزاعی افزود: استکبار جهانی با شعار دموکراسی و آزادی وارد کشورها می‌شود و به بهانه تحقق این شعار ظلم و جنایت فراوانی را بر ملت‌های مظلوم دنیا روا می‌دارد ولی غافل از اینکه دیگر اذهان عمومی دنیا به این سیاست غلط آمریکا پی برده و روز به روز انزجار مردم از استکبار جهانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته سربازان آمریکایی در خاک افغانستان قرآن را آتش کشیده و به مقدسات مسلمانان هتک حرمت کردند، اظهار داشت: این بار نیز سربازان استکبار جهانی به طور وحشیانه 16 زن و کودک بی‌گناه را به رگبار بستند که این مهم سبب نفرت بیشتر افکار عمومی جهان بر علیه آمریکا شد.

امام جمعه نهبندان یادآور شد: استکبار جهانی با این عمل در حقیقت بار دیگر چهره پلید و خبیث خویش را برای جهانیان به معرض نمایش گذاشت.

خزاعی با بیان اینکه 29 اسفند مصادف با روز ملی شدن صنعت نفت است، گفت: در فضای سیاسی و اجتماعی بسیار حساس آن روزگار و نهایتا در روز ۲۴ اسفند سال 29 ماده واحده‌ای راجع به ملی شدن صنعت نفت ایران از تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی گذشت و چند روزی بعد و در آخرین روز سال 29 هم مجلس سنا مصوبه مجلس شورای ملی را تایید کرد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب روز ۲۹ اسفند  سال 29 به‌عنوان روز تاریخی ملی شدن صنعت نفت ایران در حافظه ملت باقی مانده و می‌ماند.

امام جمعه نهبندان اذعان داشت: در حقیقت در ملی شدن صنعت نفت نیز غیر از مسئله نفت هدف دیگری نیز وجود داشته و آن هم عرض اندام و مخالفت در برابر دیکتاتوری زمان وقت بوده است چرا که جامعه اسلامی ما دارای دو هویت ملی و اسلامی هستند و هر وقت نمایندگان این دو هویت در کشور متحد بوده و به اتحاد رسیدند به توفیقات و دستاوردهای عظیمی  دست یافته‌ایم.

خزاعی در ادامه به فرارسیدن سال جدید اشاره کرد و افزود: جامعه ایمانی و اسلامی ما در این ایام و در تمامی سال باید معنویت و عبودیت را در سرلوحه امورات خویش قرار دهند.

وی با بیان اینکه در روایات و احادیث دینی از نوروز به کرار یاد شده است، اظهار داشت: در واقع نوروز در ایران اسلامی ریشه در معنویات و مباحث دینی دارد که در خود باید به آنها بپردازیم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول