اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مدعیان دموکراسی با باتوم پاسخ معترضان را می‌دهند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مدعیان آزادی و دموکراسی در آمریکا پاسخ معترضان اقتصادی را با باتوم، گازهای اشک‌آور و زندان می‌دهند.

مدعیان دموکراسی با باتوم پاسخ معترضان را می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین‌نوری همدانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از بخش‌های جهاد، علم، فرهنگ و دانش تشکیل شده است که از مهم‌ترین عناصر اسلام است.

وی با بیان اینکه دو موضوع جهاد و علم برای تبیین و نشر اسلام دارای موقعیت‌های بسیار مهمی است افزود: خداوند هر دو عنصر را در اختیار شما قرار داده است تا از این دو عنصر استفاده مطلوب و به بندگان خدا خدمت کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جهاد با جنگ تفاوت دارد تصریح کرد: جهاد یعنی هر کاری که انسان به قصد ارتقاء و اعتلای اسلام در برابر دشمنان انجام دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه مصداق جنگ اشعار فردوسی است که در آن از آلات جنگ استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: به همین دلیل نباید جنگ و جهاد را یکی دانست، زیرا جهاد اجر عظیمی دارد و ویژه میدان جنگ نیست بلکه در تمام صحنه‌های علمی، آموزشی و... معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید کسب علم با قصد خدمت انجام شود و عمل توأم با توحید و اخلاق مورد تاکید اسلام است گفت: علم در 80 جای قرآن مورد توجه قرار گرفته و قرآن از علم و عالمان تمجید کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه زمانی که اروپا و غرب در جاهلیت به سر می‌برد و هیچ مرکز علم و دانشی در آنجا نبود اسلام در حال درخشش بود خاطر نشان کرد: تمام علومی که در دنیای امروز مرسوم است همه از اسلام گرفته شده و اصطلاحات این علوم ذاتا عربی است و عربی زبان اسلام و علمای اسلام بوده است و اسلام با طلوع خود دانشمندانی تربیت کرد و علم را در جهان گسترش داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه نام بسیاری از داروها، اعضای بدن، بیماری‌ها، مباحث مختلف علم طب علم نجوم، گیاه‌شناسی، فیزیک، شیمی و دیگر مباحث علمی عربی بوده است خاطر نشان کرد: علوم در آغوش اسلام پدید آمده اما بعدها غرب علم را سکولار کرد.

وی با بیان اینکه علم فلسفه از چهار موضوع علت فاعلی، غایی، مادی و صوری تشکیل شده است افزود: علت غایی پروردگار است و هدف آن پیشرفت انسان در تمام عرصه‌ها است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه متاسفانه با توجه به غفلت مسلمانان جریاناتی بر روی کار آمدند که این مجد و عظمت اسلام از بین رفت اضافه کرد: شکل و ساختار حکومت در اسلام این چنین است که باید پیامبر در رأس جامعه اسلامی باشد و اگر ایشان نبود، ائمه و در غیر این صورت ولی فقیه بر جامعه حاکم خواهد بود که از لحاظ شجاعت باید بتواند در برابر دشمنان ایستادگی کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه متاسفانه انحراف در اسلام پس از رحلت پیامبراکرم(ص) ایجاد شد تصریح کرد: نخستین قربانی این انحراف هم فاطمه صدیقه(س) است و خطبه ایشان نمایانگر انحرافی است که ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از این انحراف علمای اسلام منزوی شده و قدرت، ثروت، سیاست و حکومت به دست سلاطین بی‌کفایت رسید گفت: به همین دلیل مردم دچار فقر فرهنگی و سیاسی شدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه حاکمان ایران اسلامی در گذشته این فرهنگ را القاء کردند گفت: ما باید راه پیشرفت را از غرب بگیریم و خودمان را به رنگ آنان در آوریم و فرهنگ و رفتارمان غربی باشد که در دوره‌های ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه این موضوع به شدت دنبال می‌شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: ناصرالدین شاه در دوره حکومت خود بسیار به غرب وابسته شده بود و در کتاب خاطرات خود ثبت کرده است که اگر روسیه پارچه به ما نمی‌داد ما کفن برای دفن اموات نداشتیم که این مسئله بسیار دردآور است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی چهره استکبار را به جهانیان نشان داد افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی استبداد از ایران برچیده شد و نظام اسلامی ولایی ایجاد شد که نعمت بسیار بزرگی است.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولین جهاد دانشگاهی کشور گفت: شما بازوان قوی نظام هستید و از نظر علم و فنون می‌توانید کمک این نظام باشید و باید قدر این موقعیت را بدانید.

این مرجع تقلید با اشاره به شهادت سید محمدباقر صدر و ایفای نقش مهم وی در کشور عراق در قبل از پیروزی انقلاب اضافه کرد: سید محمدباقر صدر در تاریخ جایگاه بسیار بلندی دارد و امام ارادت زیادی به ایشان داشت.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سید محمدباقر حکیم و بنت الهدی خواهر وی زیر شکنجه صدام ملعون به شهادت رسیدند افزود: وی قبل از پیروزی انقلاب خواستار این بود که به ایران بیاید و با امام همکاری کند که امام به وی فرمود شما در عراق باید بمانید و مانع از نادانی‌ها و حماقت‌های دولت عراق شوید.

وی با تاکید بر اینکه طبق آیه قرآن نباید ثروت در دست عده‌ای از افراد جامعه باشد گفت: جنبش وال‌استریت یا جنبش 99 درصد می‌گوید چرا باید تمام بانک‌ها، قدرت و ثروت‌ها در اختیار یک درصد باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مدعیان آزادی و دموکراسی پاسخ معترضان اقتصادی را با باتوم، گازهای اشک‌آور و زندان می‌دهند افزود: این یک درصد ثروتمند در آمریکا با زد و بندهای مختلف ثروت‌ها را در اختیار خود قرار داده‌اند و این افراد هستند که دولت و بقیه مسئولین را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول