اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و نویسنده در حوزه آمریکاشناسی:

دموکراسی در آمریکا حاکم نیست

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و نویسنده کشور با بیان اینکه آمریکا در چنگال جهودان صهیونیست قرار دارد گفت: دموکراسی به هیچ عنوان در آمریکا حاکم نیست.

دموکراسی در آمریکا حاکم نیست

هاشم میرلوحی نویسنده کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی»  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه دومین مرحله تداوم دوره آموزشی «یاران فرهنگ» که ویژه دانشجویان منتخب فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: آمریکا ساده و در عین حال پیچیده، گیج‌کننده، پر از تناقض و همچنین فریبنده، متنوع، یکنواخت و وسیع است. برای مثال ما امروز فرهنگ مصرف‌گرایی دنیا را به ارث برده‌ایم ،برای بسیاری از مردم، زندگی در آمریکا جذاب و دلربا به نظر می‌رسد، اگر برخی از عادت‌های آمریکایی‌ها به دیگر ملت‌ها سرایت کند، جهان نیاز به سه برابر مصرف خواهد داشت و افزون بر آن آلودگی محیط زندگی نیز چند برابر خواهد شد.

وی افزود: از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، آمریکا سهم بزرگی از اخبار و وقایع دنیا را به خود اختصاص داده است، بخش بزرگی از مردم جهان مجبور شده‌اند روزانه به جزئی‌ترین اتفاقات روی داده در آمریکا و روند آن توجه داشته باشند آنها تقریبا به هر سو که نگاه می‌کنند، تبلیغات آمریکا، محصولات آمریکا، غذای آمریکا، سلیقه (مد) آمریکا و موسیقی آمریکا را مشاهده می‌کنند. ترویج و توسعه سلیقه و مصرف‌گرایی آمریکا، تمام قاره‌های دنیا را فرا گرفته است.

پژوهشگر و نویسنده کشور تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سپس با فروپاشی شوروی و رژیم‌های کمونیستی اروپای شرقی، بعد از صحبت درباره موضوع «دولت، ملت» که واحدهای سیاسی دنیای مدرن ما را تشکیل می‌دهد، توجه غرب به موضوع تمدن معطوف شد همانگونه که بحث و نظر درباره مفاهیم اجتماعی، مانند جامعه مدنی، جامعه اطلاعاتی و جامعه باز و بسته در دستور روز دولتمردان، روشنفکران، دانشگاهیان و روزنامه‌نگاران قرار گرفت واژه تمدن نیز جای خود را در مذاکره‌های روزانه باز کرد، برخورد، تصادم و کشمکش تمدن‌ها همکاری و گفت‌وگوی تمدن‌ها، توسعه و رشد تمدن‌ها، تمدن غرب، تمدن اروپایی، تمدن آمریکا و تمدن اسلامی از جمله موضوع‌های گفتاری و نوشتاری سال‌های اواخر قرن بیستم و دهه اول قرن بیست و یکم قرار گرفت و موضوع تمدن آمریکا یکی از دریچه‌های شناخت آمریکا شد.

* آمریکا در چنگال جهودان صهیونیست است

میرلوحی‌‌‌ تاکید کرد: بعضی از آمریکایی‌ها با ارائه اسناد، مدارک و دلایل متقن اظهار می‌دارند که آمریکا در چنگال جهودان صهیونیست است و در حقیقت دموکراسی (مردم‌سالاری) ـ یعنی حکومت مردم بر مردم ـ در آمریکا حاکم نیست، بلکه زایناکراسی (Zionocracy) (صهیوناکراسی و به عبارت دیگر، صهیون سالاری)، یعنی سلطه صهیونیسم بر مردم و خود آمریکا در سیطره جهودان صهیونیست است. لذا می‌گویند که آمریکا را نباید ایالات متحده آمریکا خواند بلکه باید آن را ایالات متحده اسرائیل ـ (یوزریل ـ یوسرائیل) (USRAEL) نامید. این کتاب به بخشی از این حقایق و نیز مطالبی پیرامون این موضوع که از منابع آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی استفاده کرده پرداخته است.

وی افزود: یهودیان بیش از 45 سال است که جان‌اف‌کندی رئیس جمهور آمریکا را کشته‌اند ولی هالیوود در فیلم‌های خود با روایت‌های متفاوت موارد کذبی را برای انحراف افکار عمومی مطرح می‌کند.

عده‌ای خاص در آمریکا رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند نه مردم

این پژوهشگر و نویسنده کشور همچنین با اشاره به انتخابات در آمریکا گفت: عده‌ای در آمریکا هستند که واسطه رأی مردم هستند و در اصل رئیس جمهور را آنان انتخاب می‌کنند و نه مردم. 220 سال است که هیئتی به نام «الکترال کالج» رئیس جمهور آمریکا را انتخاب می‌کند و بارها در طول تاریخ مردم برای انتخاب فردی در پای صندوق‌های رأی رفته‌اند که اعضای این هیئت رأی مردم را برای انتخاب شخص مورد نظر خود عوض کرده‌اند.

هدف رؤسای جمهور آمریکا مقابله با اسلام و خدمت به صهیونیست‌هاست

میرلوحی تاکید کرد: هدف واحد تمام رؤسای جمهور آمریکا بعد از انقلاب اسلامی مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی بود و خدمت به صهیونیست‌ها موضع مشترک همه آنهاست. رؤسای جمهور آمریکا در مسائل داخلی با یکدیگر اختلاف دارند ولی در سیاست خارجی و مقابله با ایران تصمیمات واحدی می‌گیرند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول