اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد

اعتراف روزنامه‌های صهیونیستی به دموکراسی در ایران

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: تمام مراکز نظرسنجی غربی حتی روزنامه‌های صهیونیستی بر این باور هستند که مردم ایران دموکراسی را در کشور خود قبول دارند.

اعتراف روزنامه‌های صهیونیستی به دموکراسی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن قشقاوی عصر امروز در همایش بزرگداشت دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای که در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: بازخوانی مسئله هسته‌ای ایران و تاریخچه دستیابی کشورمان به دانش اتمی موجب شناخت مسائل جدیدی خواهد شد.

وی افزود: نخستین مشوق هسته‌ای شدن ایران، ایالات متحده آمریکا بوده و نخستین همایش در این موضوع نیز با حمایت‌های همین کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه مسیر طی شده توسط جمهوری اسلامی در زمینه هسته‌ای، آرزوی مسئولان رژیم گذشته نیز بود، گفت: بنابر گفته‌های شاه و دیگر دست اندر کاران رژیم پهلوی، آنها نیز به دنبال هسته‌ای کردن ایران بودند.

وی ادامه داد: دانش هسته‌ای متکی به صدها دانش برتر در حوزه‌های مختلفی چون فیزیک و شیمی بوده و موجب پیشرفت کشور در زمینه‌های گوناگونی می‌شود.

قشقاوی با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر قدرتمند بودن تنها یک کشور در خاورمیانه عنوان داشت: اکنون این کشور عقیده دارد که حرف نخست علمی در منطقه باید توسط رژیم صهیونیستی زده شود و مسلمانان نباید وارد این عرصه شوند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: عراق در سال 1981 به دنبال ساخت نیروگاه‌های هسته بود اما اسرائیل تأسیسات هسته‌ای این کشور را بمباران کرد و این اتفاق در مورد سوریه نیز روی داد ضمن اینکه جامعه جهانی نیز این قضیه را تایید کرده و عقیده داشتند که تنها اسرائیل حق داشتن فناوری هسته‌ای را دارد.

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌های جهانی ترور دانشمندان ایرانی را حق رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانند، گفت: باید همواره هوشیار باشیم و خطرات را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم جان دانشمندان خود را حفظ کنیم.

قشقاوی تصریح کرد: بعد از جنگ 33 روزه و 22 روزه، هیچ کشوری اسرائیل را محکوم نکرد و تنها به دنبال دلیل موفق نبودن این عملیات‌ها بودند زیرا آنها هر عمل رژیم صهیونیستی را اخلاقی و هرگونه اقدام علیه این رژیم را غیراخلاقی می‌دانند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تاکید غربی‌ها بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای را بهترین دلیل برای ادامه این اقدامات دانست و افزود: تمام مراکز نظرسنجی غربی حتی روزنامه‌های صهیونیستی بر این باور هستند که مردم ایران دموکراسی را در کشور خود قبول دارند.

وی با اشاره به اینکه باید نظرات مردم کشورهای غربی را در خصوص نظرات و اقدامات حکومت‌هایشان جویا شد ابراز کرد: آنها حتی به خاطر تحریم سوختی، مردم کشور خود را از سفر مستقیم به ایران محروم کرده‌اند بدون اینکه این مطلب را در پارلمان خود تصویب کرده و نظر مردم خویش را جویا شوند.

قشقاوی عنوان داشت: هم اکنون ایران بسیاری از مراحل هسته‌ای را با موفقیت طی کرده است اما ترور دانشمندان اتمی کشورمان در مجامع جهانی مطرح نشده و محکوم نمی‌شود.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به مطرح شدن مسائل غیر ضروری در مجامع حقوق بشری گفت: آنها ابتدا ترور شخصیتی کرده و سپس به حذف فیزیکی روی می‌آورند.

وی تحریم‌ها را زمینه ساز ترور دانشمندان ایرانی دانست و ادامه داد: اکنون اسرائیل نمی‌تواند ادعا کند که تنها رژیم دارای دانش هسته‌ای در منطقه است و این پیشرفت به برکت مقاومت انقلابی رهبر و مردم ایران صورت گرفته و تلاش دانشمندان ایرانی نیز در این میان تأثیر بسزایی داشته است.

قشقاوی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از مسئولان رژیم پهلوی نیز مسیر طی شده توسط جمهوری اسلامی را در زمینه هسته‌ای صحیح می‌دانند گفت: باید همین مسیر توسط جوانان انقلابی ادامه یابد اما باید توجه داشت که همه علوم باید وجهه ربانی داشته باشند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: هرچه انسان مسلمان به علم نزدیک‌تر شود، عابدتر می‌شود و به این ترتیب زمینه اسلامی شدن علوم فراهم می‌شود زیرا دانشمندان به کشف حقایق عالم هستی می‌پردازند و با پیشرفت، ایمانشان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: علم سکولار تأثیری ندارد زیرا عدم عقیده به مبداء و معاد علم را از الهیات تهی کرده و نمی‌تواند در دانشمندان تغییری ایجاد کند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول