اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

کسب مجوز استخدام 3 هزار نفر در سال جاری

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان از کسب ‌مجوز استخدام 3 هزار نفر در سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

کسب مجوز استخدام 3 هزار نفر در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکراصفهانی در نخستین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال جدید که در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از اولویت‌های هدف‌گذاری شده برای استان اجرایی شده و بسیاری از آنها مانند تحقق اشتغال بیش‌تر از آنچه تصور می‌شد به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: سال گذشته رئوس کلی برنامه‌های مختلف استان مانند کنترل محیط زیست، مدیریت منابع آبی، رفاه عمومی، آرامش، امنیت اجتماعی و موارد دیگر تبیین و در جزئیات نیز تلاش شد به اهداف مورد نظر برسیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی خوبی رقم زده شد، گفت: رشد میزان مشارکت سیاسی در استان و اصفهان بسیار خوب بود و در شهر 300 هزار رأی جدید نسبت به انتخابات قبلی ثبت شد.

وی با بیان اینکه ارتباط حاکمیت استان و به ویژه شهر اصفهان با بدنه اجتماعی منطقی است، گفت: تعامل حاکمیت با بخش‌های مختلف اجتماعی نسبت به گذشته ارتقاء یافته و زمینه‌ای برای مشارکت و رضایتمندی بیش‌تر اقشار مختلف جامعه شده است که تأثیر این فضای باز اجتماعی را در انتخابات شاهد بودیم.

ذاکراصفهانی ادامه داد: از سویی کارآمدی و توفیق دولت نیز در ارائه خدمات در این مشارکت اجتماعی تأثیر عمده‌ای داشت که این موضوعی قابل تأمل است و راه مشارکت بیش‌تر مردم در امور کشور را به خوبی در پیش چشم مسئولان نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سال گذشته برای کنترل محیط زیست و مدیریت منابع آبی بیان داشت: در سال گذشته تلاش‌های شبانه‌روزی در این زمینه انجام شد تا با کم‌ترین تنش این بحران و دوره گذار پشت سر بگذاریم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: به منظور تأمین آب کشت پاییزه شرق و باغ‌های غرب استان از روز 23 اسفندماه خروجی زاینده‌رود افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه سال‌های اخیر برای ششمین سال متوالی استان اصفهان با کمبود آب رو به ‌رو است، تأکید کرد: گر چه تاکنون بارندگی مناسبی داشته‌ایم اما هم‌چنان در مناطقی دچار مشکل هستیم.

ذاکراصفهانی افزود: در حال حاضر ورودی آب زاینده‌رود 274 میلیون مترمکعب است که نسبت به یک ماه گذشته خوب است، اما نسبت به 40 سال گذشته هم‌چنان با کاهش ذخیره آب مواجهیم.

وی تصریح کرد: بنابراین مصرف بهینه آب باید در سرلوحه کار دستگاه‌ها به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی قرار گیرد و صنایع پرمصرف لازم است با مدیریت بهتر مشارکت بیش‌تری در پروژه‌های آبی داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به سخن معاون وزیر نفت گفت: پالایشگاه‌ها موظف شده‌اند در دوره جدید فروش اوراق مشارکت بهشت‌آباد حضور مؤثرتری داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین مرحله دوم فروش اوراق مشارکت طرح انتقال آب به فلات مرکزی آغاز شده اما به سبب التهاباتی که ممکن بود در پی داشته باشد چندان رسانه‌ای نشده است.

ذاکراصفهانی با اشاره به خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در بخش‌های شمالی استان اظهار داشت: نهادهای مسئول باید در راستای پیش‌گیری از این گونه حوادث برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند، گر چه از سوی مدیریت بحران استانداری اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

*‌ خبر احتمال جیره‌بندی آب صحیح نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون دو چالش عمده درباره آب استان وجود دارد، تصریح کرد: عدم توجه برخی مسئولان به برنامه‌های استانداری و صرفه‌جویی نکردن در مصرف آب از جمله این موارد است ضمن اینکه دخالت بی‌مورد در امور مدیریتی نیز آسیب‌زننده بوده است.

وی اضافه کرد: به طور مثال در طول هفته‌های گذشته تاکنون برخی افراد مسئول بی‌اطلاع که در جریان برنامه‌های مدیریت آب نیز حضور نداشته‌اند، مصاحبه‌هایی درباره احتمال جیره‌بندی آب، بستن آب رودخانه زاینده‌رود و موارد دیگر با برخی خبرگزاری‌ها کرده‌اند که سبب ایجاد اضطراب و تنش در جامعه شده است.

ذاکراصفهانی تصریح کرد: برای حل مشکلات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بدون اینکه مردم وجود مشکل و یا محدودیت را احساس کنند، این موضوع برطرف شود.

وی عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی حاشیه زاینده‌رود را چالش دیگر در زمینه آب دانست و گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی در این نقطه زمین و آب در اختیار دارند اما این آب را به افراد دیگر فروخته‌اند که باعث اعتراض کشاورزان شرق اصفهان شده است و هم‌اکنون اقدام‌هایی در قرارگاه آب برای رفع این مشکل در دست اقدام است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روش‌های نامناسب کشت سبب هدر رفتن بیهوده آب می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه در شهرستان لنجان کشت برنج به صورت دیمی انجام می‌شود میزان بسیاری آب در این نقطه از استان به هدر می‌رود و این در حالی است که آب شرب کاشان به کمک تانکر تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود یک سوم از آب هدر رفته مربوط به روش کشت است باید با فرهنگ‌سازی صحیح از این موضوع جلوگیری شود.

* تأمین اعتبارات مختلف استان نیازمند مشارکت‌های مردمی است

استاندار اصفهان با بیان اینکه اعتبارات لازم استان محدود است، گفت: تأمین اعتبارات مختلف استان به ویژه در بخش صنایع بزرگ مانند پروژه تأمین آب نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

وی ادامه داد: دولت قادر نیست هزینه چندانی برای پروژه‌هایی مانند تأمین آب بپردازد و محقق نشدن برخی مصوبات سه دوره سفر ریاست جمهوری به اصفهان به دلیل عدم تأمین بودجه لازم است.

*‌ استخدام فرزندان شاهد در سال جدید افزایش می‌یابد

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه استخدام فرزندان شاهد در سال جدید افزایش پیدا می‌کند، تأکید کرد: تعداد مجوزهای استخدامی از سال 1380 تا 88 در حدود یک‌ هزار و 800 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در دوران مدیریت فعلی استان که از 14 مهرماه 88 آغاز شده است بیش از 4 هزار مجوز برای آموزش و پرورش در سال 89 اخذ و تمام نیروها به کار گرفته شدند.

استاندار اصفهان در ادامه بیان داشت: هم‌چنین در سال 89، 2 هزار و 190 نفر نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی و یک‌ هزار و 200 نفر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان جذب شده‌اند.

*‌ کسب مجوز استخدام 3 هزار نفر در سال جاری

ذاکراصفهانی تأکید کرد: در سال جاری 3 هزار مجوز استخدام برای دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص شهر اصفهان اخذ شده است که در تمام طول نظام اداری استان اصفهان بی‌نظیر بوده است.

وی اضافه کرد: قرار بود در سال گذشته اشتغال 186 هزار نفر تحقق یابد که با احتساب مسکن مهر به 300 هزار شغل افزایش یافت.

استاندار اصفهان افزود: در سال جاری برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجوز استخدام 670 نفر و برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان مجوز استخدام 630 نفر کسب شده است.

وی تصریح کرد: 25 درصد سهمیه‌های مربوطه به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اختصاص دارد و علاوه بر مجوزهای ذکر شده درصدد کسب 518 مجوز ویژه فرزندان شهدا در سال 91 هستیم.

*‌‌ آخرین دستاوردهای سفرهای سه‌گانه رئیس جمهور

ذاکراصفهانی درباره آخرین دستاوردهای سفرهای سه‌گانه رئیس جمهور تا اسفندماه 90 تصریح کرد: تعداد مصوبات این سفر 835 مورد بوده است که 73 درصد آنها از میان آنها 611 مورد اجرایی شده که 73 درصد کل مصوبات را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: هم‌چنین 258 مورد از این مصوبات به طور کامل به پایان رسیده که 31 درصد کل مصوبات را تشکیل می‌دهد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: هم‌چنین بهره‌برداری از 4 هزار و600 پروژه عمرانی هم‌اکنون در حال اجرا است.

*‌ افزایش اعتبارات استان اصفهان به بیش از 100 درصد

وی با بیان اینکه 4 هزار پروژه در بخش‌های مختلف در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتبارات استان در سال 90 نسبت به سال 83 بیش از 100 درصد افزایش یافت.

ذاکراصفهانی ادامه داد: هم‌چنین تحقق هدف‌گذاری استان در سال 90 درباره صادرات غیر نفتی با 2.8 میلیارد دلار با رشد 47 درصدی رو به رو بود که این میزان در کل کشور 27 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 3.5 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون 327 میلیارد تومان تسهیلات هفت درصدی برای بخش کشاورزی اختصاص یافته که طرح‌ها در حال بررسی است به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

استاندار اصفهان در ادامه بیان داشت: ستاد ویژه‌ای به همین منظور برای توسعه بخش کشاورزی تشکیل شده که قرار است هفته‌ای یک جلسه تشکیل دهد و شرایط ارتقای بخش کشاورزی را در سال جاری بررسی کند.

وی درباره موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز تأکید کرد: بانک‌های عامل ضمن حفظ شئون افراد سرمایه‌گذار و رعایت موارد قانونی نسبت به وصول مطالبات موقع برخی سرمایه‌گذاران اقدام کنند تا بتوان تسهیلات دیگری را در بخش‌های دیگر تزریق کرد.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه در سال گذشته با اقدامات به موقع به جنگ روانی دشمن درباره نایاب بودن اقلام مورد نیاز مردم در شب عید خاتمه دادیم، تصریح کرد: تمام اقلام مورد نیاز به فراوانی در اختیار مردم بود و مرکباتی که اکنون با قیمت مناسب در بازار وجود دارد از ذخیره‌های شب عید است.

وی ادامه داد: در طول عید نوروز 40 هزار مورد بازرسی داشتیم که با تشکیل 3 هزار و 600 پرونده و جریمه‌ای معادل 4 میلیارد تومان توانستیم بازار را متعادل کنیم.

*‌ رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جهان 

استاندار اصفهان با اشاره به رشد علمی اصفهان تأکید کرد: براساس آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای نخستین بار در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان از نظر پژوهشی و ‌هزار دانشگاه برتر جهان از نظر علوم بالینی قرار گرفت.

* اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی استان به فیلم‌سازی

وی با اشاره به اینکه بخشی از افزایش بودجه فرهنگی سال گذشته به ساخت فیلم‌های مستند اختصاص یافته است، تأکید کرد: در چند روز گذشته فیلم تب برفکی که با مشارکت صدا و سیمای اصفهان و استانداری تهیه شد توانسته جایزه بهترین فیلم و تهیه‌کنندگی جشنواره فیلم‌های توریستی دنیا که در روسیه را که با حضور 52 کشور برگزار شد به خود اختصاص دهد.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: این موضوع‌ نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان در بخش‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول