اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مجوز استخدام نیروهای طرحی هفته آینده صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مجوز استخدام نیروهای طرحی هفته آینده صادر شده و ساماندهی این نیروها انجام می‌شود.

مجوز استخدام نیروهای طرحی هفته آینده صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: با همراهی برخی از دستگاه‌ها ما کار ساماندهی وضعیت نیروهای طرحی و شرکتی خود را به آخر رساندیم و هفته آینده مجوز استخدام این نیروها با شرایط و ضوابط تعیین شده ابلاغ می‌شود.

 وی با ابراز خرسندی از تعیین تکلیف نیروهای طرحی و شرکتی که سال‌های سال است بلاتکلیف در ادارات فعالیت مستمر انجام می‌دهند، افزود: بیش از 90 درصد مشکلات این نیروها برطرف شده و تنها محدودیت ما درمورد جذب نیروهای با مدرک زیر دیپلم است که به دنبال راه حلی می‌گردیم که مشکل آنها را نیز رفع کنیم.

استاندار اردبیل این حرکت را در مسیر آرامش‌بخشی به کارگزاران نظام اسلامی موثر و مفید دانست و خاطرنشان کرد: طبق مقررات کشوری هیچ دستگاهی حق به کارگیری نیرو را بدون رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده به مانند تعدیل یک سوم نیروها و کسب مجوز استخدامی از معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور را ندارد و هر دستگاهی به این کار دست بزند موجب تخلف شده است.

این مسئول با اظهار تاسف از عمل مدیر یکی از دستگاه‌های اجرایی استان در تلاش چند ماهه برای کسب مجوز به کارگیری و جذب نیروی قراردادی، بیان داشت: این حرکت عدول از قانون است و نباید به چنین اقدامات ناعادلانه و خلاف قانون دست زد چرا که اگر مجری نظام اسلامی پایبند به قانون باشد و خود را در برابر قانون خاضع و خادم نشان دهد مردم نیز تبعیت کرده و تابع قانون خواهند بود چرا که هرگونه خدمت‌ بی‌منت به مردم اسباب قدردانی آنها را برای همیشه فراهم می‌کند.

استاندار اردبیل اولویت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و روستایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در این فضا یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود مدیران اجرایی استان اردبیل این اولویت‌ها را مدنظر قرار دهند.

صابری همچنین از کمیته انطباق مصوبات شورا خواست در وضع تعرفه عوارض با دقت بیشتر عمل کرده و این ابزار دست کار شهرداری را درست و دقیق تدوین، نظارت و آماده اجرا کنند.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست آخرین آمار و اطلاعات اجرای مصوبات سفر چهارگانه رئیس جمهور را به استان و روند پیشرفت آنها را به دفتر فنی ارائه کنند تا در جلسه هفته آینده کشوری بتوانیم پیگیر این مسائل باشیم.

 

حفظ حرمت‌ها را فدای خوشایندی چند روزه دنیا نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود حضور مدیران اجرایی در مراسم بزرگداشت شهدا و شعایر اسلامی را ضروری دانست و یادآور شد: مدیر نظام به عنوان عنصر سرباز آماده باش و حافظ نظام جایگاهی فراتر از یک کارشناس و افراد عادی دارد و ضرورت دارد به خاطر این اهمیت در برنامه‌های مناسبتی حضوری پررنگ داشته باشیم.

صابری اضافه کرد: حضور در برنامه‌های معنوی واجب‌تر و با اهمیت‌تر از حضور در برخی جلسات و نشست‌های غیر‌ضروری است که برخی مدیران ما تلاش می‌کنند در آن حضور پیدا کرده و ادای تکلیف دینی و شرعی کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای اردبیل در ایام تقارن یافته با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و سبط نبی اکرم (ص) خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در این محافل و مجالس معنوی و ارزشی حضوری شایسته داشته و حفظ شعایر اسلامی کنیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در کنار قوای سه‌گانه دستگاه‌های نظارتی به دقت مراقب روند سالم اجرایی هستند، افزود: اگر ما پایبند به قانون باشیم نباید ترس و واهمه‌ای از برخی دستگاه‌های نظارتی داشته باشیم چرا که وجود دستگاه‌هایی همچون بازرسی و دیوان محاسبات با هدف کمک به روند امور در انجام سالم وظایف است.

صابری اظهار داشت: در این نظارت‌ها و بازرسی‌ها شایسته است حرمت‌ها رعایت شود و برخی خط و مرزها مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در مورد اعلام نشدن اسامی مفسدان اقتصادی در چند سال اخیر تصریح کرد: هر چند متولیان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند ولی به نظر می‌رسد حفظ حرمت‌ها در این حرکت بیشتر مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل به خبر منتشر شده یکی از خبرگزاری‌ها در مورد دستگیری 63 مدیر اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: اگر اینگونه اطلاعات مطرح می‌شود و رسانه‌ها نیز بنا به تکلیف خود آن را انعکاس می‌دهند باید متقن، شفاف و روشن باشد تا مبادا سوء ذهنیت‌ها و زیر سئوال بردن کارهای مدیران شایسته در اذهان عمومی متبادر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود  اظهار داشت: اجازه ندهیم حرمت‌ها و جایگاه افراد با برخی اظهار نظرها خدشه‌دار شده و یا در این زمینه شایعات غیر‌واقعی درست شده و یا به آن دامن زده شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول