اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 33 سال

خیرین مدرسه‌ساز در ساخت 72 مدرسه در قم مشارکت داشتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان قم با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز در استان قم 72 مدرسه با 694 کلاس درس در زیر بنای 106 هزار و 309 متر مربع ساخته است.

خیرین مدرسه‌ساز در ساخت 72 مدرسه در قم مشارکت داشتند

سید مهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به همکاری تنگاتنگ با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم یک نهاد خیریه مردمی با ساختار تشکیلاتی بوده که در راستای احداث، توسعه و تجهیز مدارس و دیگر فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مشارکت در ساخت 72 مدرسه با 694 کلاس و احداث 37 باب نمازخانه در مدارس قدیمی با مساحت بیش از شش هزار متر مربع از جمله اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم  است.

حایری ادامه داد: احداث هشت سالن ورزشی، کتابخانه و کارگاه با 5 هزار و 456 متر مربع زیر بنا و اهدا 84 قطعه زمین و خانه مسکونی به منظور احداث مدرسه با مساحت 277 هزار و 883 متر مربع از دیگر طرح‌های انجام شده در اداره کل نوسازی مدارس استان قم با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان قم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم تصریح کرد: نظارت بر استحکام و رعایت ضوابط فنی در مدارس غیر دولتی و تهیه شناسنامه فنی فضاهای آموزشی و پرورشی از جمله فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم است.

وی اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان قم وظیفه دارد مدارس غیر دولتی در حال تاسیس اعم از خریداری و استیجاری را زیر نظارت فنی خود قرار داده و با تایید استحکام ساختمان و دیگر ضوابط اینگونه مدارس مجوز تاسیس آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان ابلاغ کند.

حائری خاطرنشان کرد: همچنین پروژه بزرگ شناسنامه فنی فضاهای آموزشی و پرورشی با هدف گردآوری اطلاعات فنی و تخصصی فضاها و ساختمان‌های آموزش و پرورش در کشور از جمله فعالیت‌های اداره ‌کل نوسازی مدارس است. 

حائری ابراز داشت: در همین راستا اداره کل نوسازی مدارس استان قم اقدام به جمع‌آوری اطلاعات 700 فضای آموزشی استان و ثبت آن در سامانه اینترنتی شناسنامه فنی فضاهای آموزشی کرده است که از این اطلاعات در بهره‌برداری‌های آماری و تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول