اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

رشد 61 درصدی صادرات کالا در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از رشد 61 درصدی صادرات کالا در استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات در تاریخ گلستان بی‎سابقه بوده است.

رشد 61 درصدی صادرات کالا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی ظهر امروز در جلسه مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: خدمت بی‎منت به خلق خدا از شعارهای دولت نهم و دهم بوده که رویکرد ما در شورای برنامه‎ریزی استان نیز بر همین مبنا قرار گرفته است.

وی سرمایه‎گذاری را یکی از اولویت‎های وِیژه در استان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته کارگروه ویژه‎ای برای ارزش افزوده استان تحت عنوان "اتاق فکر اقتصادی" ایجاد شد که به صورت هفتگی جلسات این کارگروه برگزار می‎شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان عنوان کرد: ارزش افزوده نماد هنر اقتصادی و ظرفیت جدید اقتصاد در استان تلقی می‎شود که به شدت از سوی این کارگروه مورد پیگیری است.

غلامی در خصوص مرکز خدمات سرمایه‎گذاری خاطر نشان کرد: در سال گذشته 42 جلسه در مرکز خدمات برگزار کردیم که 80 جلسه آن مربوط به رفع مشکلات بوده و در مجموع بیش از 125 جلسه در مرکز خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد 17 جلسه در دفتر استاندار، 25 جلسه در مرکز خدمات و بیش از 70 جلسه در مرکز خدمات تشکیل شده که ان‌شاء‎الله با تجهیز ساختمان جدید در خیابان ناهارخوران به طور ویژه‎ای این موضوع مورد پیگیری قرار می‎گیرد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه رتبه استان از 28 به شش ارتقاء پیدا کرده عنوان کرد: در جذب سرمایه‎گذاری توفیقاتی برای استان حاصل نشده، چرا که این پروژه‎ها زمان‎بر است.

غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه پروژه خارجی در استان داریم خاطر نشان کرد: یک پروژه 8 میلیون دلاری در شهرک بندرگز، یک پروژه 100 میلیون دلاری و مجوز پروژه‎ سوم نیز توسط وزیر اقتصاد صادر شده که سعی‎مان این است تا در بخش سرمایه‎گذاری‎ها اقدامات ویژه‎ای را به انجام برسانیم.

وی در خصوص ظرفیت‎های جدید استان متذکر شد: برخی ظرفیت‎ها در استان کمتر مورد توجه قرار می‎گیرند که یکی از آنها "گیاهان دارویی" است و بیش از 409 گونه گیاهی در استان وجود دارد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اذعان داشت: پنج جلسه کمیته دارویی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شده و تسهیلات خوبی نیز برای آن اتخاذ شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول