اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت:

جمهوری اسلامی نتیجه هنرمندی شهدا است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت گفت: اقتدار، امنیت و پیشرفت‌های کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه هنرمندی شهدا است.

جمهوری اسلامی نتیجه هنرمندی شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سید نعمت‌الله حجازی صبح امروز در دیدار با هنرمندان نمایش آیینی و مذهبی این شهرستان اظهار کرد: هنر دینی هنر ماندگار تاریخ بوده که هیچ‌گاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

وی افزود: هنر امانت و هدیه الهی بوده که خداوند در قالب موضوعات مختلف آن را به انسان‌ها هدیه داده است و با تلفیق هنر، مضامین و ارزش‌های دینی، ماندگارترین و تأثیرگذارترین آثار هنری خلق می‌شود.

حجازی با اشاره به آثار مختلف هنری مذهبی در موضوع‌های مختلف از جمله شعر، موسیقی، نمایشنامه و تولید فیلم گفت: امروزه هنرمندان تنها متعلق به خود نبوده و مسئولیت سنگینی در حفظ باورهای اعتقادی، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارند.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نتیجه هنرمندی شهدا دانست و ابراز داشت: شهادت میراث برگزیدگان خداوند و با ارزش‌ترین هنری بوده که در جهان هستی خلق شده است.

حجازی با بیان اینکه تعزیه و تعزیه‌خوانی نمایش آیینی مذهبی بوده که مخصوص ایرانیان و سرزمین ایران می‌باشد، افزود: ایرانیان شیعه در ساختن تعزیه و به نمایش درآوردن وقایع کربلا و حدیث مصائب سیدالشهدا به سنت نمایش‌های آیینی ایرانیان قدیم و شیوه اجرای مناسک و آیین‌های آنان و پاره‌ای از عناصر اسطوره‌ای و حماسی سازنده نمایش‌های آیینی نظر داشته‌اند.

وی افزود: هنر زمانی ماندگار و همیشگی می‌شود که مبلغ و تصویرگر ارزش‌ها و عقیده‌‌ انسان باشد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت با اشاره به جایگاه هنر در اسلام از دیدگاه شهید بهشتی عنوان داشت: هنر در اسلام کرامتی ارزشمند است البته تا هنگامی که در مسائل غیر اخلاقی خلاصه نشود.

انتهای پیام/ع20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول