اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

هنرمندان از ظرفیت حوزه علمیه قم استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی بر بهره‌گیری هنرمندان از حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید با حوزه‌های علمیه ارتباط داشته باشند و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد شاهد افزایش غنای دینی آثار هنرمندان خواهیم بود.

هنرمندان از ظرفیت حوزه علمیه قم استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پنجشنبه شب پس از بازدید از مجتمع فرهنگی نور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: توجه به مناطق محروم قم مدنظر مسئولان است و در جلسه‌ای که با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم داشتیم بر این موضوع تاکید شد.

وی بیان داشت: ستاد اجرایی در دفتر مقام معظم رهبری برای توسعه مناطق محروم وجود دارد و از آن ستاد که برای مناطق محروم سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهد خواهش کردیم به مناطق محروم قم رسیدگی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های محلات محروم قم نیازمند نگاه کلان مسئولان هستیم و باید همه نهادها و سازمان‌ها در این زمینه فعال شوند.

لاریجانی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حوزه‌های علمیه که در موضوعات فرهنگی فعالیت دارند باید نگاه ویژه و کلانی به موضوعات فرهنگی قم داشته باشند و این نگاه در مناطق محروم قم باید بیشتر باشد.

 

*کمبود امکانات هنرمندان در قم

وی با اشاره به وجود هنرمندان بسیار در قم گفت: جوانان هنرمند بسیاری در قم وجود دارند که بسیاری از آنها نیز در همین مناطق محروم هستند و باید استعدادهای آنها کشف شود و دستگاه‌های فرهنگی ما در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: هنرمندان در استان با کمبود امکانات مواجه هستند و با جمعیت 10 هزار نفری دارای امکانات بسیار محدودی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر بهره‌گیری هنرمندان از ظرفیت حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید با حوزه‌های علمیه ارتباط داشته باشند و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد قطعا شاهد افزایش غنای دینی آثار هنرمندان خواهیم بود.

وی نبود سالن‌های استاندارد برای اجرای نمایش و تئاتر در قم را یکی دیگر از مشکلات هنرمندان برشمرد و گفت: باید این موضوع حل شود و امید است با ساخت تالار مرکزی قم شاهد رفع این مشکل هنرمندان باشیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول