اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

شورای شهر ساری برای مالکیت چشمه «سورت» تلاش کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران گفت: شورای شهر ساری برای مالکیت از دست رفته چشمه آب معدنی «سورت» تلاش کند.

شورای شهر ساری برای مالکیت چشمه «سورت» تلاش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی نوبخت صبح امروز در جلسه شورای اسلامی مرکز مازندران به توسعه فضای جنگلی تاکید کرد و اظهار داشت: فضای طبیعی و جنگلی در مازندران زیاد است با معرفی این سرمایه‌های طبیعی، بیم تخریب آن می‌رود.

وی یادآور شد: مازندران با داشتن 2 میلیون و 78 هزار و 210 هکتار حوزه آبخیز به عنوان بزرگ‌ترین زمین‌دار معرفی می‌شود.

این مسئول به وجود غارهایی که زمینه تفریحی توریستی برای استان دارند اشاره کرد و گفت: داخل جنگل‌های مازندران غارهایی است که از غار علیصدر همدان زیباتر است.

نوبخت با اشاره به اینکه پدیده زمین‌شناسی در جنوب مازندران در دنیا بی‌نظیر است، ابراز داشت: منطقه سورت شاهکار طبیعت است اگر از آن به صورت نابسامان استفاده شود تخریب می‌شود.

وی ادامه داد: شورای شهر ساری تلاش کند تا این منطقه را که در حوزه استان مازندران بوده و هم‌اکنون از سرمایه‌های سمنان معرفی شد به شهرستان ساری برگرداند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران اراضی جنگلی کوهستانی سیکوه تپه که یک هزار و 270 هکتار آن به شهرداری واگذار شده را به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی خاورمیانه معرفی کرد و اذعان داشت: از فضای پارک کوهستانی موجود شهرداری می‌تواند پارک موزه روستایی، پارک حیات وحش و نیز با استفاده از توانمندی سرمایه‌گذار تفرجگاهی ساماندهی شده بهره‌برداری کند.

این مسئول در پایان متذکر شد: ظرفیت‌های طبیعی مازندران نباید از بین برود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول