اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ساماندهی و حفاظت از رودخانه کر خبر داد

حفاظت از رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ساماندهی و حفاظت از رودخانه کر گفت: طرح حفاظت از این رودخانه به روش زیست‌سازه‌ای برای نخستین بار به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

حفاظت از رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد طیبی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح حفاظت از رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای برای نخستین بار به طور پایلوت در کشور اجرا می‌شود اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم، کارشناسان، پژوهشگران و مسئولان محلی و  استانی، ترویج روش زیست‌سازه‌ای، ساماندهی و حفاظت رودخانه به عنوان راه‌کار سازگار با محیط زیست، جلب مشارکت مردم و ارگان‌های دولتی و محلی، استانی و ملی برای تداوم اجرای طرح، ترغیب مسئولان کشوری به سرمایه‌گذاری در طرح و انعکاس اثرات آن در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این همایش است.

وی افزود: مطالعه طرح ساماندهی و حفاظت رودخانه کر با دیدگاه زیست‌سازه‌ای از سال 1386 آغاز شده و مرحله نخست آن در سال 1389 در طول 3.5 کیلومتر از رودخانه در منطقه کامفیروز اجرا شده است.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل با بیان اینکه موفقیت طرح در گرو مشارکت ارگان‌های دولتی و مردم است، اضافه کرد: دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل این شرکت با دیدگاه مشارکت حداکثری مسئولان و مردم طرح پایلوت ساماندهی و حفاظت رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای را برگزار می‌کند.‌

طیبی‌پور بیان کرد: معرفی طرح ساماندهی رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای در کامفیروز، روش‌های ساماندهی رودخانه سازگار با محیط زیست، حفاظت خاک، آبخیزداری و جنگل‌داری در ساماندهی رودخانه به روش زیست‌سازه‌ای و مشارکت مردم در طرح‌های ساماندهی رودخانه به روش زیست‌سازه‌ای و توسعه گردشگری پایدار در ساماندهی رودخانه به روش زیست‌محیطی از دیگر محورهای این همایش است.

وی، مدیریت جامع رودخانه با رویکرد اکولوژیکی، کنترل سیلاب، مباحث حقوقی و مهندسی ارزش در طرح‌های ساماندهی رودخانه به روش زیست‌محیطی را از دیگر اهداف همایش ساماندهی و حفاظت از رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای دانست.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها  و سواحل ابراز داشت: اعتبار کل این طرح 10 میلیارد تومان است که سال گذشته توانستیم از اعتبارات استانی یک میلیارد تومان جذب کنیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم یک میلیارد تومان دیگر را جذب کرده تا در این راستا در این طرح یک‌میلیون نهال از گونه‌های صنوبر، افرا، چنار، سنجد، گز، تمشک و زرشک کاشته شود که تاکنون 80 هزار نهال نیز کاشته شده است.

در ادامه دبیر علمی همایش ساماندهی و حفاظت از رودخانه کر به روش زیست‌سازه‌ای نیز گفت: این همایش در 12 و 13 اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود که در این راستا تاکنون 20 مقاله به این همایش رسیده و 13 مقاله به صورت شفاهی برای همایش ارائه شده و  چهار مقاله به صورت خلاصه در بروشورهای همایش آمده است.

حمید مصباح افزود: ساماندهی و حفاظت و بهره‌برداری پایدار از رودخانه به روش زیست‌سازه‌ای یکی از رسالت‌های مهم سازمان آب منطقه‌ای است که برای دست یافتن به این اصل مهم نیازمند مسئولیت‌پذیری تمام ارگان‌ها و مردم در سطح منطقه‌ای و ملی هستیم.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول