اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی آب منطقه‌ای گلستان انجام شد

تشریح اقدامات انجام‌ شده برای مدیریت طغیان رودخانه‌ها در گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: عملکرد شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای کنترل و مدیریت طغیان آب رودخانه‌ها در شهرستان گنبدکاووس تشریح شد.

تشریح اقدامات انجام‌ شده برای مدیریت طغیان رودخانه‌ها در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، مدیر امور منابع آب شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: در پی افزایش و تداوم بارندگی‌ها در فروردین ماه سال جاری در استان گلستان، مشکل افزایش سطح رواناب ناشی از طغیان رودخانه‌های بایرام‌شالی، قره‌تکن و آلماکولی شهرستان گنبدکاووس به ویژه در منطقه قوچ‌مراد، سلاق‌غایب، مهدی‌آباد، هادی‌آباد و گل‌تپه توسط امور منابع آب گنبدکاووس، مینو دشت و گالیکش با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس مرتفع شد.

محمد تیموری بیان داشت: برای مقابله با طغیان رودخانه آلماکولی و کاهش خسارات ناشی از آن شرکت آب منطقه‌ای گلستان در شش مرحله دو دستگاه بیل مکانیکی را برای لایروبی رودخانه آلماکولی و زهکشی آب‌بندان بی‌بی شیروان به محل اعزام و عملیات ساماندهی مجاری آبی را به انجام رسانید.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای گلستان به منظور هدایت حجم حداکثری آب از رودخانه بایرام‌شالی از محل بند انحرافی، اقدام به لایروبی کانال منتهی به رودخانه آلماکولی و احداث دیواره حفاظتی برای روستاهای سپاهی، دادگر و داودی کرده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اذعان داشت: همچنین برای مهار و هدایت رواناب‌های جاری شده در محدوده مناطق مسکونی روستاهای هادی‌آباد، مهدی‌آباد، سلاق غایب و گل تپه دو دستگاه بیل مکانیکی نیز به روستاهای مذکور اعزام شدند.

لازم به ذکر است از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای می‌توان به احداث دیواره سیل بند در محدوده روستاهای هادی‌آباد، مهدی‌آباد و سلاق‌غایب و عملیات لایروبی کانال انتقال آب در محدوده روستاهای مذکور، عملیات لایروبی در مسیر رودخانه قره تکن، اعزام یک دستگاه بیل مکانیکی برای کنترل رواناب‌های جاری در اراضی زراعی منطقه قوچمراد و برداشت رسوبات و افزایش دبی در مسیر رودخانه آلماکولی اشاره کرد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول