اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج اعلام کرد

لزوم ساماندهی حاشیه رودخانه کرج

خبرگزاری فارس: شهردار کرج با تأکید بر اینکه ساماندهی حاشیه رودخانه کرج نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است،‌ گفت: باید هر چه سریع‌تر برای اجرای این طرح در محدوده فوق اقدام کنیم.

لزوم ساماندهی حاشیه رودخانه کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بحث ساماندهی حاشیه رودخانه این از مدت‌ها قبل در مرکز استان البرز مطرح است.

حتی شهردار کرج پیش از این گفته بود که بیش از دو دهه است که این طرح بلاتکلیف مانده و هیچ اقدامی درباره آن صورت نگرفته است.

سیدعلی آقازاده شهردار کرج در مهرماه سال گذشته و طی گفت‌وگویی با خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود: بحث ساماندهی رودخانه کرج حدود یک سال و نیم پیش با انجام کارهای مطالعاتی آغاز شده است.

به گفته وی در این مدت تمام طرح‌ها و برنامه‌ها با حضور کارشناسان آب منطقه‌ای تهران و البرز بررسی و نظرات کارشناسان مربوطه نیز در این اجرای این طرح لحاظ شده است.

وی در آن زمان متذکر شده بود: با وجود همکاری همه‌جانبه شهرداری متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی در این زمینه همکاری مطلوب نداشته و این امر موجب کندی آغاز عملیات اجرایی این طرح شده است.

هم‌چنین طی سال‌های اخیر مسئولان عالی‌رتبه استان البرز و شهرستان کرج بارها بر لزوم ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه کرج و اجرای طرح ساماندهی این رودخانه تأکید کرده‌اند.

از جمله آنکه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان کرج پس از نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان البرز در سال جدید به خبرنگاران گفته است: رودخانه کرج به اندازه زاینده‌رود حائز اهمیت بوده و این در حالی است که رودخانه کرج هنوز به اندازه مطلوب و شایسته به لحاظ عمرانی و زیرساختی پیشرفت نداشته است.

* عدم همکاری دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی حاشیه رودخانه کرج

در این زمینه سیدعلی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح ساماندهی رودخانه کرج آماده است و شهرداری و شورای شهر مرکز استان البرز آمادگی کامل برای اجرای آن را دارند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چرا طرح فوق به سرعت عملیاتی نمی‌شود؟‌ گفت: متأسفانه دستگاه‌های دیگر که باید با شهرداری در این حوزه خاص تعامل داشته و در اجرای طرح به میدان بیایند، با ما همکاری لازم را ندارند.

این مسئول تأکید کرد: بنابراین مهم‌ترین دلیل برای کندی اجرای طرح ساماندهی رودخانه کرج، عدم همکاری و عزم همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط است.

آقازاده افزود: این در حالی است که شهرداری کرج و شورای شهر شهرستان بارها اعلام کرده‌اند که برای اجرای طرح فوق حاضر به همکاری صد درصد بوده و تمام توان خود را به میدان می‌آورند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نهاد و یا دستگاهی با شهرداری همکاری نمی‌کند؟ گفت: ما در این موضوع معتقدیم که باید کارها بی‌حاشیه پیگیری شود، به هر حال مسئولیت‌ها و وظایف مشخص است و نیازی نیست که از یک دستگاه به صراحت نام برده شود.

* آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در پی بلاتکلیفی حاشیه رودخانه کرج

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه عدم اجرای طرح ساماندهی رودخانه کرج آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری به منطقه وارد می‌کند،‌ گفت: استان البرز دارای ویژگی‌های طبیعی متعددی است که موجب جذب توریست به این استان و شهرستان کرج می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از این ویژگی‌ها رودخانه کرج است که عدم ساماندهی اراضی حاشیه‌ای آن موجب شده که نتوانیم از تمام پتانسیل‌ها برای جذب گردشگر و کار اقتصادی استفاده کنیم.

آقازاده تأکید کرد: بنابراین این امر آسیب‌های زیادی به اقتصاد منطقه و جذب تورویست کرده است که باید برطرف شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط، هر چه سریع‌تر طرح ساماندهی حاشیه رودخانه کرج اجرایی شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول