اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس:

پیش نیاز پروژه‌های مسکونی خیرساز «هبه» زمین است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس گفت: پیش نیاز ساخت پروژه‌های مسکونی خیرساز «هبه» زمین است.

پیش نیاز پروژه‌های مسکونی خیرساز «هبه» زمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، شمس ارجمندی با بیان این که باید خیرین را هرچه بیشتر با فعالیت‌های عام‌المنفعه خیرین مسکن‌ساز آشنا کرد، اظهار داشت: تامین زمین به عنوان پیش‌نیاز تولید مسکن اصلی‌ترین اولویتی است که هم‌اکنون از چهار طریق امکان فراهم‌سازی آن وجود دارد.

به گفته وی اداره‌کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، شرکت عمران و توسعه شهر صدرا در شهر جدید صدرای شیراز و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این مهم از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه می‌شود و در مرحله بعد، واگذاری زمین به صورت رایگان از سوی خیرین و نوع‌دوستان استان فارس است که در راه خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد گام برمی‌دارند.

ارجمندی تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار واحد مسکونی خیرساز در فارس در حال ساخت است که در نیمه دوم سال جاری 750 واحد آن افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر آن هستیم تا با در نظر گرفتن خواست خیرین و نیز موسسات خیریه در مناطق مورد نظر که زمین مناسب واگذار شده است فعالیت‌های خانه‌سازی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به نتایج فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته و کسب رتبه ممتاز خیرین فارس در این حرکت معنوی در کل کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 34 هزار و 310 متر مربع زمین در شهر صدرا، 42 هزار و 171 مترمربع زمین از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی این استان در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت، 3 هزار و 200 متر مربع زمین از طرف بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 2 هزار و 854 مترمربع زمین از سوی خیرین به این انجمن هبه شده است که البته بیشترین میزان دریافت زمین را در شهر صدرا شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس در ادامه گفت: ابعاد فرهنگی ساخت پروژه‌های بزرگ مسکونی با توجه به تمرکز جمعیت در یک نقطه، در کنار ابعاد فنی مهندسی و مقاوم‌سازی مورد پی‌گیری جدی کارشناسان این انجمن است.

وی ادامه داد: در این راستا سعی شده است تا با هماهنگی خیرین و همچنین موسسات خیریه، بافت جمعیتی به گونه‌ای گزینش شوند تا حداقل آسیب‌های اجتماعی احتمالی در اکثریت ساکنین بهره‌مند شده از امکانات یک سکونت‌گاه مطلوب و با هویت حل شوند.

ارجمندی همچنین ابراز داشت: از این روی در این مجتمع‌های مسکونی اماکن مذهبی، فرهنگی و ورزشی در زمان طراحی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول