اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

عزاداری بیش از 700 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مردم نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در ایام فاطمیه دوم در بیش از 700 هیئت مذهبی به عزاداری می‌پردازند.

عزاداری بیش از 700 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای فاطمیه زاهدان همزمان با ششم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان، برنامه‌های عزاداری این شهرستان را تشریح کرد.

وی افزود: مردم نقاط مختلف سیستان و بلوچستان همزمان با ایام فاطمیه دوم با حضور در بیش از 700 هیئت مذهبی مسجد، تکایا و دسته‌های عزاداری یکپارچه سوگوار و عزادار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) از اول اردیبهشت ماه به مدت 10 شب، در هیئت فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر نقویان آغاز شده است.

قربانپور اضافه کرد: همچنین این مراسم از روز ششم اردیبهشت ماه در هیئت متحده رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ علی آقا بابا، مسجد الزهرا(س) آزادگان با سخنرانی حجت‌الاسلام  ابوذر پورذهبی، هیئت منتظران المهدی(عج)، (بیت الشهدا) 6، حسینیه شهید عظیم زارعی با سخنرانی حجت‌الاسلام صفر قربانپور، هیرمند 42، هیئت محبان حضرت ابوالفضل العباس(ع)، مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، مسجد المهدی(عج) برگزار می‌شود که از عزاداران آن بانوی مکرم دعوت می‌شود تا در این مراسم‌ها شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل نیز از برگزاری تجمع بزرگ عزاداران فاطمی به همراه دسته‌روی هیئت‌های مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله مرادعلی بختیاری (ره) در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در مسجد جامع مرحوم آیت‌الله ابراهیم شریفی زابل خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن عارفی گفت: مراسم محوری عزاداری در این شهرستان در هیئت انصارالحسین(ع)، هیئت انصارالعباس(ع)، هیئت حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، هیئت شیفتگان کوثر، هیئت ام‌المصائب، هیئت حضرت علی‌اصغر و هیئت موسی‌بن جعفر (ع) برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم عزادار و ارادتمند آن بانوی بزرگوار دعوت کرد تا با حضور خود در این مراسم حزن و ماتم، تسلی بخش قلب محزون حضرت ولی‌عصر(عج) باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنارک هم اظهار داشت: همزمان با آغاز ایام فاطمیه دوم، تعداد هفت هیئت مذهبی اعم از برادران وخواهران و حسینیه‌ها و مساجد شهرستان کنارک به عزاداری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رجبعلی آدینه‌پور باقری بیان کرد: مردم کنارک همزمان با فرا رسیدن دهه دوم فاطمیه (س) به سوگ عزا نشستند.

وی افزود: مراسم شب اول فاطمیه در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) با قرائت زیارت عاشورا و مداحی و روضه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و با حضور اقشار مختلف مردم اعم از کسبه، مسئولان، فرماندار و پرسنل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنارک برگزار شد.

حجت‌الاسلام زارعی رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه دهم شکاری نهاجا نیز ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه (س) به کرامات فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در اکثر عملیات‌ها از بی‌بی فاطمه زهرا(س) استمداد می‌طلبیدند و با رمز یا زهرا(س) آن عملیات را آغاز می‌کردند و منجر به پیروزی می‌شد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول