اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

80 درصد تعهد اشتغال اردبیل محقق شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 80 درصد تعهد اشتغال شهرستان اردبیل در سال گذشته با تلاش و پیگیری‌های مستمر محقق شده است.

80 درصد تعهد اشتغال اردبیل محقق شده است

یوسف اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تعهدات ما به ایجاد فرصت‌های اشتغال اقدام کردیم و بخشی از این توفیقات در سایه همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد تعهدات اشتغال استان مربوط به شهرستان اردبیل بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت و واگذاری مسئولیت با تمام توان سعی کردیم به رغم برخی از محدودیت‌ها تعهد اشتغال خود را مطلوب و مناسب انجام دهیم.

فرماندار اردبیل تحقق 20 درصد باقیمانده تعهد اشتغال شهرستان اردبیل را منوط به پیگیری و تامین اعتبارات از طریق بانک‌ها اعلام کرد و گفت: امیدواریم امسال در این زمینه به اهدافمان در کنار تعهدات اشتغال سال 91 دست یابیم.

اکبری با اشاره به اینکه بیشتر مشاغل تحقق یافته در حوزه خدمات بازرگانی، صنایع دستی و بخش مسکن بوده است، یادآور شد: در این حوزه‌ها تعهد 138 درصدی اشتغال مورد نظر را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 600 فرصت شغلی در شهرستان اردبیل برقرار شده است، افزود: سعی کردیم با برقراری این تعداد فرصت شغلی جوانان جویای کار را در این حوزه وارد کنیم.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عملکرد مشاغل خانگی به خبرنگار فارس بیان داشت: سهم شهرستان اردبیل از محل تسهیلات مشاغل خانگی 14 میلیارد تومان بوده است که با توجه به درخواست‌های انجام شده بیشترین پرداختی در حوزه صنایع دستی و فرش‌بافی اتفاق افتاده است.

اکبری با یادآوری اینکه شهرستان اردبیل بیشترین سهم را در حوزه مشاغل خانگی داشته است، ادامه داد: در قالب مشاغل خانگی از سوی دستگاه‌های مختلف 5 هزار و 700 مجوز صادر شده است که پرداختی‌ها با اولویت انجام شده و در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی به عملکرد بانک‌ها نیز در این زمینه اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل بالغ بر 4 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداختی برای یک هزار و 500 متقاضی مشاغل خانگی داشته‌اند که مجوز آن نیز صادر شده بود.

فرماندار اردبیل آخر اردیبهشت‌ماه را آخرین فرصت برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال 90 اعلام کرد و افزود: در این حوزه 32 درصد از سهم ابلاغی برای شهرستان اردبیل محقق شده که به نظر می‌رسد این رقم ناکافی است که از بانک‌های عامل خواسته‌ایم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

اکبری بیشترین پرداخت بانک‌ها را مربوط به بانک ملی با 50 درصد انجام تعهد برشمرد و یادآور شد: امسال با عنایت دولت خدمتگزار با هدف اشتغالزایی و توسعه بخش کشاورزی و همچنین رونق‌بخشی به این حوزه و اشتغال روستاییان اعتبار ویژه‌ای پیشنهاد و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این زمینه یک هزار و 480 میلیارد ریال به استان اعتبار اختصاص یافته است که 45 درصد آن با هدف ارتقای بخش کشاورزی و صنایع جانبی به متقاضیان مرکز استان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول