اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی خبر داد:

راه‌اندازی 5 واحد آنلاین پایش در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال پنج واحد پایش آنلاین جدید در مناطقی از استان که احتمال آلودگی وجود دارد، افزوده می‌شود.

راه‌اندازی 5 واحد آنلاین پایش در آذربایجان‌غربی

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به عملکردهای این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته چهار واحد آنلاین در مناطقی از استان که احتمال آلودگی وجود داشت به محیط پایش آنلاین سازمان محیط زیست اضافه شد و امسال نیز پنج واحد پایش آنلاین دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی افزود: در استان آذربایجان‌غربی در مجموع دو نوع پایش وجود دارد، پایش آنلاین برای صنایع بزرگ استفاده می‌شود و دیگری پایش خود احضاری که برای صنایع متوسط به پایین انجام می‌شود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه  در سطح استان 150 واحد خود احضاری وجود دارد گفت: در سال جاری، 150 واحد خود احضاری دیگر به این سازمان افزوده می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی شهر ارومیه را یکی از هشت شهر آلوده کشور عنوان کرد و گفت: با همکاری شرکت نفت استان به دنبال یورو چهار سوخت در استان هستیم و نظارت بر این طرح که در برنامه سازمان حفاظت محیط زیست است در سال جاری انجام می‌شود.

وی در ادامه از جمع‌آوری واحدهای CFC در استان خبر داد و گفت: ‍CFC عامل اصلی سوراخ‌شدن لایه ازن است و تمامی واحدهایی که از این عامل مخرب استفاده می‌کردند حذف شدند و همچنین آزبست که عامل اصلی سرطان ریه است با پیگیری‌های جدی حذف شد.

این مسئول ریزگردها را معضل اصلی در استان دانست و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ریزگردها در استان تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سال 90 از تعداد پنج واحد به 10 واحد رسید تا با ایجاد رطوبت در هوا و تولید ابر و باران‌های مصنوعی بار آلودگی ریزگردها را کاهش داد.

عباس‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری انتقال صنایع مزاحم به خارج از شهر به‌شدت پیگیری می‌شود.

وی از افزایش آزمایشگاه‌های معتمد در استان خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد این آزمایشگاه‌ها از پنج واحد به 10 واحد افزایش می‌یابد.

وی از کاهش آنلاین رودخانه‌ها در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در رودخانه شهرچایی ارومیه برای اولین بار دو واحد پایش آنلاین رودخانه‌ها برای اولین بار در سطح کشور انجام شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال 91، سه رودخانه دیگر استان در برنامه پایش آنلاین رودخانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول