اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

احتکار کالاهای اساسی غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: هرگونه احتکار و افزایش خودسرانه قیمت‌ها در نظام اقتصادی و بازار غیرقانونی و نابجا است.

احتکار کالاهای اساسی غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت غله استان اردبیل اظهار داشت: نباید در حوزه عرضه و توزیع کالاها و خرید آسان مردم خللی ایجاد شود چرا که هرگونه حرکت خودسرانه در این زمینه جرم محسوب شده و باید با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های ذیربط باید علاوه بر رصد قیمت کالاها نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را افزایش دهند تا یک کنترل واقعی در بازار انجام شده و با متخلفان برخورد جدی شود.

اکبری ضرورت رعایت نکات ایمنی و موازین بهداشتی را از سوی واحدهای صنفی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز نباید غفلت و کوتاهی انجام شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار اردبیل با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در دو ماه اخیر اضافه کرد: این امر بیشتر به دلیل زمان تخم‌گذاری و نوسانات نرخ ارز، کاهش سرمایه در گردش و بالا رفتن قیمت نهاده‌های طیور بوده که سبب شده نرخ مرغ منجمد و عرضه شده در بازار افزایش پیدا کند.

وی توزیع 600 تن مرغ منجمد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت را تلاشی در جهت مقابله با این گرانی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: نهاده‌هایی همچون گنجاله، سویا و ذرت در بازارهای داخلی و خارجی افزایش یافته و در کنار آن یک افزایش تقاضا را در بازار شاهد هستیم.

این مسئول همچنین با انتقاد از کیفیت نامرغوب آردهای توزیع شده در نانوایی‌ها بیان کرد: به تبع توزیع آرد نامرغوب پخت و پز نیز نامطلوب بوده و اکثر نانوایان نیز از این امر ناراحت هستند.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل گفت: ‌به علت نبود توجه دستگاه‌های ذیربط به تذکرات فرمانداری در مورد ذخیره‌سازی گندم‌های استحصالی در منطقه برای تأمین نیازمندی‌های استان سازمان غله باید با هدف اختلاط فنی و اصولی نسبت به خرید گندم با کیفیت در اولین فرصت اقدام کند تا از نارضایتی عمومی کاسته شود.

اکبری افزود: فرمانداری اردبیل با بسیج همه امکانات، بسترسازی مناسب، تلاش خستگی‌ناپذیر، استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و با الهام از فرامین رهبر معظم انقلاب در ارتقای شاخص‌های رضایت و افزایش ضریب آرامش عمومی تلاش می‌کنیم.

 

محکومیت قاچاقچی کالا در اردبیل به 185 میلیون ریال غرامت

این قاچاقچی کالا در اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به پرداخت 185 میلیون و 972 هزار ریال محکوم شد.

به گزارش فارس، براساس اعلام اداره کل تعزیرات حکومتی استان و براساس گزارشات مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نیر مبنی بر کشف و ضبط کالاهای قاچاق شامل البسه، پودر شربت، قهوه، لامپ کم مصرف، پارچه و لوازم آرایشی و بهداشتی پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل شد.

این پرونده پس از تکمیل و طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال و با توجه به مستندات موجود در پرونده و احراز وقوع جرم فرد متخلف به پرداخت 185 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر نیز مبنی بر تولید رب گوجه‌ فرنگی و لواشک بدون حضور مسئول فنی در یک واحد تولیدی، پرونده به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع و با توجه به مستندات موجود در پرونده حکم تعطیلی این کارگاه تولیدی صادر شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول