اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک عنوان کرد

فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط رهبری تیز بینانه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبیک گفت: مقام معظم رهبری تیز بینانه و مدبرانه فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور را صادر کردند.

فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط رهبری تیز بینانه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهرستان با اشاره به صدور تیز بینانه فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی در 10 اردیبهشت سال 80، اظهار کرد: اگر از همان آغاز صدور فرمان مقام معظم رهبری، مسئولان قوای سه گانه دست به دست هم می‌دادند و آن را اجرایی می‌کردند، دیگر امروز شاهد مشکلات و مفاسد اقتصادی در جامعه نبودیم.

وی افزود: مسئولان قوای سه گانه باید با عنایت ویژه به فرمان مذکور مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیش آمده در کشور جدیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از مواد فرمانشان فرموده‌اند: در امر مبارزه با فساد هیچ تبعیضی نباید قائل شد و هیچ دستگاه و نهادی نباید از این مسئله پاک شود.

خطیب موقت آبیک یادآور شد: فرمان مقام معظم رهبری باید از حالت شعاری و تبلیغاتی خارج شود و به صورت یک راهبرد عملیاتی در کشور اجرایی شود.

 

* شوراها قداست جایگاه دینی خود را دریابند

امام جمعه موقت آبیک با اشاره به نهم اردیبهشت (روز ملی شوراها) گفت: با توجه به اینکه در آیات و روایات زیادی، بر امر مشورت تأکید فراوان شده است، می‌طلبد تا شوراهای اسلامی روستاها و شهرها با درک جایگاه دینی خود در راستای خدمتگزاری به مردم گام بردارند.

رمضانی با بیان این مطلب که در متون دینی و کتاب‌های حدیثی بابی به عنوان شور و مشورت آمده است، تصریح کرد: در قانون اساسی نیز جایگاه، اختیارات و وظایف شوراها بیان شده که بیانگر اهمیت وجود شوراها در جامعه اسلامی است.

وی با ذکر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، آراء، افکار و خواست مردم مورد توجه جدی قرار گرفت و تاکنون ادامه دارد، افزود: شرکت مردم در انتخابات به منزله مشارکت دادن مردم در اداره امور جامعه است.

خطیب موقت آبیک مشورت کردن در امور و کارها را از ویژگی‌های افراد مؤمن و متوکل ذکر کرد و گفت: در روایات اسلامی بر مشاوره گرفتن با افراد دانشمند وارسته، خداترس، باتقوا، عاقل، دانا، مجرب و خیرخواه تأکید شده است.

رمضانی بیان کرد: به فرمایش امام علی (ع) هیچ پشتوانه‌ای برای زندگی انسان همچون مشورت نیست لذا انسان با مشورت کردن متضرر نمی‌شود چراکه اگر انسان طبق روایات با افراد اهل فن مشورت کند رازش برملا نشده و خیانت نمی‌بیند.

 

* انتقاد امام جمعه آبیک از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها

رمضانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود از وضعیت پوشش نامناسب برخی از دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان آبیک انتقاد کرد و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید از آغاز ثبت نام رعایت حجاب و پوشش را به دانشجویان تذکر دهند.

وی با اشاره به 12 اردیبهشت (سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم) افزود: شهید مطهری به دانشجویان خود در دانشگاه توصیه می‌کردند که با وضو وارد دانشگاه شوند، چراکه دانشگاه را به منزله مسجد می‌دانستند.

خطیب موقت آبیک بر الگوپذیری دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها از شهید مطهری تأکید و خاطر نشان کرد: جوانان باید با مطالعه آثار شهید مطهری که سرشار از محتوای غنی و معرفتی است، مسیر سعادت را طی کنند.

رمضانی تصریح کرد: خداوند متعال برکت علم را در تعظیم به استاد قرار داده است لذا دانش‌آموزان و دانشجویان باید در احترام گذاشتن به معلمان و استادان کوتاهی نورزند.

وی با اشاره به 10 اردیبهشت (روز ملی خلیج فارس) افزود: شیوخ عرب هرچه تلاش کنند و در نام‌گذاری خلیج فارس به عنوان خلیج عربی اصرار بورزند فایده‌ای ندارد، چراکه تنگه هرمز به عنوان نقطه استراتژیک خلیج فارس مطرح است، لذا خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد بود.

امام جمعه موقت آبیک حضرت زهرا (س) را محور آفرینش، خشم و رضایت الهی، اسوه امام زمان (عج) و حجت خدا بر ائمه(ع) ذکر کرد و افزود: مردم مسلمان به خوبی در روز شهادت حضرت زهرا (س) در مراسم عزاداری و سوگواری این بانوی بزرگوار اسلام سنگ تمام گذاشتند و بار دیگر توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان نظام را خنثی کردند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول