اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اردبیل:

خلأ قانونی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی زیاد است

خبرگزاری فارس: دادستان اردبیل گفت: خلأ قانونی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی زیاد است.

خلأ قانونی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی زیاد است
فردین ارژنگی در حاشیه جلسه کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اراده ملی را در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی توصیف کرد و ابراز داشت: در این قضیه اراده استانی نیز وجود دارد اما با خلاأهای قانونی جدی در این حوزه روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که گاه رسیدگی به پرونده عظیم فساد اقتصادی کار یک یا دو نفر نیست بلکه قضاوت گروهی در این باب ضروری به نظر می‌رسد.
این مسئول یکی دیگر از آسیب‌های جدی مبارزه با مفاسد اقتصادی را مربوط به بدنه اقتصادی عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم تمام مصوبات باید مراحل کارشناسی خود را طی کند که این امر به ویژه در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی ضروری است.
ارژنگی به برخی اقدامات غیر کارشناسی در ارزیابی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: نمونه و نظیر این نابسامانی را در کارخانه سبلان پارچه می‌بینیم که تفاوت قیمت کارشناسی با نرخ پرداخت تسهیلات بیش از 100 میلیارد تومان است که این خود روزنه‌ای برای فساد اقتصادی است.
 
* مجلس قوانین برخوردی را اصلاح و هرچه سریعتر ابلاغ کند

این مسئول در ادامه ابراز داشت: قوه قضائیه سال‌هاست منتظر تصویب قوانین جدید در حوزه‌های مختلف با ابزارهای روزآمد و کارآمد است چرا که با قوانین 100 ساله گذشته نمی‌توان به جنگ فساد اقتصادی رفت.
دادستان اردبیل اضافه کرد: هرچند شمشیر دادستان و برخی دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی تیز است اما تا زمانی که قانون کارآمد نداشته باشیم امکان برخورد درست با منفذها و روزنه‌های فساد وجود ندارد.
وی همچنین ضرورت تصویب قانون قضاوت‌های گروهی را در پرونده‌های فساد اقتصادی یادآور شد و گفت: تجربه موفق در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی و رای صادر شده نشان می‌دهد که باید اراده جمعی در برخورد با این مظاهر به وجود آید تا از کارهای سلیقه‌ای و برخوردها متفاوت جلوگیری شود.
ارژنگی ابراز داشت: در برخورد با مفاسد اقتصادی نیاز به تدبیر درست و هوشمندی واقعی در کنار کارآمدی قوانین مقررات و همدلی مسئولان است تا جایی که جلوی رانت گرفته شده و از فساد اقتصادی پیشگیری شود.
این مسئول در پایان سخنان خود به دیدار مسئولان دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان اشاره کرد و افزود: در این دیدار بحث پیگیری و برخورد دستگاه قضایی همچنین صیانت از آبروی اشخاص مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت به گونه‌ای که آن حضرت اعلام کردند حتی در صورت محکوم شدن افراد نیز باید آبروی اجتماعی او حفظ شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول