اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرمی خبر داد

عقب‌نشینی روستاهای مرزی به مناطق داخلی گرمی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی خواستار عقب‌نشینی سه روستای مرزی گرمی از نوار مرزی به داخل محدوده این شهرستان شد.

عقب‌نشینی روستاهای مرزی به مناطق داخلی گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی ظهر امروز در جریان بازدید از روستاها و مناطق همجوار مرزی در گرمی اظهار داشت: ما این اقدام را با هدف تأمین و برقراری امنیت بیشتر روستاییان و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی انجام می‌دهیم تا شاهد برخی ترددهای غیرمجاز مرزی نباشیم.

وی با قدردانی از فرماندهی مرزبانی استان در اجرای طرح انسداد مناطق مرزی در شهرستان گرمی تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح در نوار مرزی گرمی این سه روستا با تعیین مکان مناسب به مناطق داخلی شهرستان انتقال داده می‌شوند که در این زمینه به روستاییان وعده دادیم تا زمین مورد نیاز و اعتبار لازم را برای ساخت مساکن و فضاهای اقامتی مهیا می‌کنیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: اهالی روستاهای سیا و افچه آمادگی خود را برای این انتقال اعلام کردند و رایزنی‌ها برای انتقال اهالی روستای سوم نیز همچنان ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه املاک مسکونی روستاها ارزشی معادل 14 تا 37 میلیون تومان دارند، اضافه کرد: هرچند برخی از دلالان صاحبان املاک را برای دریافت مبالغ بیشتر تحریک می‌کنند اما بر اساس قیمت کارشناسی و حفظ امنیت بیشتر ما آماده انتقال این روستاها به داخل محدوده شهرستان گرمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدام دولت در عقب‌نشینی روستاهای واقع در منطقه صفر به صلاح آنهاست، ادامه داد: ما در دیدار با روستاییان اعلام کردیم که اصلی‌ترین هدف ما از این حرکت برقراری رفاه و آسایش بیشتر است و جز این هدف دیگری را دنبال نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان گرمی با اعلام اینکه این شهرستان 93 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد، بیان کرد:‌ در کنار توجه جدی به انتقال این سه روستا به محدوده شهرستان امسال در اولویت جدی توجه به آبادانی و عمران روستاها را نیز در دستور کار قرار دادیم و انتظار می‌رود در این زمینه با تأمین اعتبار بیشتر امکان رفاه و آسایش بیشتر روستاییان فراهم شود.

تاکید بر حل مشکل عشایر کوچ‌رو در ییلاقات مشگین‌شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در دیدار مدیرکل امور عشایری استان از برطرف شدن مشکلات عشایر کوچ‌رو استان که تا چند روز آینده راهی ییلاقات مشگین‌شهر می‌شوند، خبر داد.

فتح‌آقا محمداوغلی گفت: مسایل و مشکلات مختلف مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایر و پروژه‌های عمرانی منطقه با جدیت پیگیری و برطرف می‌شود.

وی از افزایش اعتبارات عمرانی امور عشایری مشگین‌شهر خبر داد و افزود: این شهرستان به دلیل تعدد ییلاقات با 5 هزار و 560 خانوار و بیش از 28 هزار و 300 نفر عشایر بیشترین تعداد عشایر را در فصل ییلاق پذیراست.

محمداوغلی ضرورت تخصیص اعتبارات به دلیل فرا رسیدن کوچ عشایر برای ترمیم، بازگشایی، راهگشایی، بهسازی و تسطیح راه‌های ییلاقی مشگین‌شهر را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول