اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس واگذاری بنیاد مسکن دماوند:

67 فقره سند روستایی در کاجان صادر شد/پل روستای کاجان احداث می‏شود

خبرگزاری فارس: کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال جاری پل روستای "کاجان" از توابع این شهرستان احداث می‏شود، از صدور 67 فقره سند برای واحدهای مسکونی این روستا خبر داد.

67 فقره سند روستایی در کاجان صادر شد/پل روستای کاجان احداث می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران رضا امامی صبح امروز در جریان سلسله بازدیدهای بخشداری و شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان دماوند از روستای کاجان که با حضور جمعی از مسئولان محلی انجام شد اظهار داشت: همه تلاش مسئولان نظام مقدس اسلامی، تامین رفاه حال افراد حاضر در نواحی روستایی و آبادانی این مناطق است.

وی ادامه داد: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی از جمله اقدامات خوب دولت برای اهالی ساکن در این مناطق قلمداد می‏شود.

امامی با اشاره به برخی تغییرات در شرایط طرح صدور اسناد روستایی خاطر نشان کرد: تا سال گذشته واحدهای مسکونی و یا اراضی مستقر در داخل بافت روستا مشمول دریافت سند می‏شدند.

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: در این شیوه حتی اراضی دارای حصار، منتهی به انهار و برخوردار از یک دیواره 50 سانتی‏متری نیز در ردیف پرونده‏های اخذ سند قرار می‏گرفتند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته آیین‏نامه‏های صدور سند ابلاغی از اداره‏کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با تغییراتی همراه شد.

 

* تغییر در آیین‏نامه صدور اسناد مالکیت روستایی

امامی با تشریح آیین‏نامه‏های جدید ابلاغی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین‏نامه‏های جدید، زمین یا سازه‏هایی که از سوی مالکان برای دریافت سند تشکیل پرونده می‏دهند، باید دارای دیواره‏ای بیش از دو متر باشند.

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: در حال حاضر 67 فقره سند روستایی در کاجان دماوند تقدیم مردم این روستا شده است.

وی اضافه کرد: 10 پرونده دیگر نیز در اختیار شورای اسلامی روستای کاجان است و در صورت اجرای مفاد آن ابلاغیه یعنی دیوارکشی دست‏کم دو متری، مشمول دریافت سند می‏شوند.

امامی افزود: بدین ترتیب مستحدثاتی که از دیواره دو متری برخوردار نیستند، همچنان از داشتن سند روستایی محروم می‏مانند.

 

*احداث پل روستای کاجان

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در ادامه از احداث پل روستای کاجان تا انتهای سال جاری خبر داد.

امامی اظهار کرد: این پل پس از احداث و تکمیل، وظیفه اتصال دو بخش تفکیک شده توسط رودخانه "تارود" جاری در میان روستای کاجان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در سال‏های اخیر موضوع پل روستای کاجان دماوند از سوی مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند پیگیری شده است.

کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: با پیگیری‏های به عمل آمده، اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان به این طرح اختصاص یافت و در صورت فراهم‏سازی مقدمات لازم تا پایان امسال احداث می‏شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول