اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گرمی:

آمیختگی مراکز علمی با آموزه‌های دینی زمینه‌ساز تربیت نسل سالم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی گفت: آمیختگی مراکز علمی و دانشگاهی به آموزش‌های مکتبی و آموزه‌های قرآن و عترت زمینه یک تربیت عالی و سالم را فراهم می‌کند.

آمیختگی مراکز علمی با آموزه‌های دینی زمینه‌ساز تربیت نسل سالم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل ابراهیمی ظهر امروز در نشست مشورتی انجمن قرآن و عترت دانشگاه آزاد گرمی اظهار داشت: ما امروز در مراکز علمی و دانشگاهی خود به تربیت و پرورش انسان‌های خودساخته با محوریت قرآن، کلام نافذ الهی و کلام اهل بیت نیاز داریم تا بتوانیم در عرصه مقابله و مواجهه با توطئه‌های استکبار جهانی و شیاطین روزگار اسباب یک تربیت متعالی را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما امروز به محل و مأمن حضور نیروهای فرهیخته، عالم و اندیشمند تبدیل شده است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما زمانی می‌توانند ادعای کارخانه انسان‌سازی و تربیت و متعالی را داشته باشند که در این محیط‌ها ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس دینی، اسلامی و مکتبی ساری و جاری باشند.

ابراهیمی از راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گرمی به مسابقات کشوری قرآن و عترت ابراز خرسندی کرد و افزود: عسگر جاهد دانشجوی فعال این دانشگاه با برتری در مسابقات استانی و منطقه‌ای در رشته حفظ کل قرآن کریم به مرحله کشوری راه یافته که این برای ما جای خوشحالی و بسی افتخار و عظمت است.

این مسئول در ادامه از راهیابی چهار دانشجوی دختر و پسر دیگر این دانشگاه به مرحله منطقه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: قاسم صفری، عیسی عزیزپور، مریم ابراهیم‌زاده و پریسا آقامحمدی از کارکنان و دانشجویان این دانشگاه است که با توفیق در مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.

وی ضرورت حمایت از چنین دانشجویان افتخارآفرین را یادآور شد و اضافه کرد: ما از دانشجویان فعال علوم و معارف قرآنی به جد حمایت می‌کنیم و معتقدیم دانشگاه‌های ما امروز به یک مکان متعالی در تزکیه نفس، کسب تقوا و نهادینه شدن معارف و آموزه‌های دینی و اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما اگر از دانشگاه اسلامی سخن به میان می‌آوریم شاخصه و برجستگی این نظام آموزشی توجه و تکیه بر معارف و آرمانخواهی مکتب اسلام است که در آن می‌توان درهای نایاب و گوهرهای ارزشمند را به دست آورد.

ابراهیمی با بیان اینکه در عصر هجمه‌ها و تهدیدهای مختلف دشمن تکیه و اتکا به نیروهای ارزشی و آموزش‌های سازنده در حوزه تربیت می‌تواند یک عامل بازدارنده واقعی باشد، ادامه داد: ما یقین داریم که قرآن و کلام اهل بیت از قدرت بازدارندگی فوق‌العاده برخوردار هستند و می‌توانند زمینه‌ساز یک حرکت تحولی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باشند.

وی تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد را در مقطع کاردانی 34 رشته، کارشناسی 35 رشته و کارشناسی ارشد 11 رشته اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون در این دانشگاه بیش از 2 هزار و 500 دانشجو مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول