اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برداشت گندم در مزارع شهرستان دشتی آغاز شد

خبرگزاری فارس: امروز برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی آغاز شد.

برداشت گندم در مزارع شهرستان دشتی آغاز شد

 کارشناس زراعت جهاد کشاورزی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی از برداشت گندم در مزارع شهرستان دشتی استان بوشهر خبر داد و افزود: در سطح 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گندم دیم و 4 هزار هکتار گندم آبی کشت شده بود که از امروز برداشت گندم از این اراضی آغاز شد.

مهرانگیز ملاکی یادآور شد: به دلیل کاهش و پراکنش نامناسب بارندگی در طول دوره کشت فقط 5 هزار هکتار کشتزارهای دیم و 4 هزار هکتار گندم و جو آبی قابل برداشت است.

وی گفت: از 18 هزار هکتار گندم دیم به علت خشکسالی پیش بینی می‌کنیم فقط 5 هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت برای تغذیه دام و علوفه باشد. 

ملاکی یادآور شد: در حال حاضر که نخستین روز برداشت است 12 کمباین برای برداشت محصول گندم و جو در این شهرستان فعال هستند.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی دشتی خاطر نشان کرد: مراکز پنج‌گانه خرید از جمله کارخانه خلیج فارس دشتی، کارخانه آرد الزهرا، کارخانه آرد باقری، سیلوی برازجان و انبار مرکزی چغادک آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

مهرداد اشکانی کشاورز نمونه دشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: قیمت گندم توسط دولت 395 تومان اعلام شده است که این قیمت برای کشاورزان گندم کار بسیار قیمت پایینی است.

وی که سه سال است به عنوان کشاورز نمونه در کشت محصول گندم معرفی می شود افزود: من 220 هکتار گندم آبی به صورت مکانیزه کشت کرده‌ام و هر ساله بیش از 700 تن گندم را تولید می‌کنم و اگر خرید گندم به این صورت باشد دیگر حاضر نیستم کشت گندم را انجام بدهم.

شایان ذکر است بیشتر سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان دشتی در دشت‌های لاور شرقی، دشت پلنگ، شنبه، باغان، سناء، کاکی و دهستان کبگان، ‌دشت چغابور و بخش مرکزی است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول