اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت غله بازرگانی منطقه سه کشور:

نرخ خرید تضمینی گندم افزایش دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم کشاورزان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

نرخ خرید تضمینی گندم افزایش دارد

سیدغفار رضوی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به آغاز طرح خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های لارستان، زرین دشت، داراب و فیروزآباد اظهار داشت: نرخ اعلام شده توسط دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 395 تومان و برای گندم درو 415 تومان است و طرح خرید تا ابتدای مهر ماه ادامه دارد.

وی پیش‌بینی کرد که امسال یک میلیون و 910 هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور با بیان اینکه خرید گندم در فارس نسبت به پارسال حدود 150 هزار تن افزایش یافته است، گفت: این استان تنها استانی است که گندم آن به صورت مستقیم به کارخانه‌های آرد فرستاده می‌شود و در این زمینه در حدود 4 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.

به گفته رضوی پور، استان فارس برای نوزدهمین سال متوالی مقام نخست کشور را در تولید گندم به دست آورد و بیش از یک‌میلیون و 200 هزار تن گندم به سایر استان‌ها از جمله تهران، اصفهان، زاهدان، مشهد، کرمان، بندرعباس و کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول