اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

خریداری 10هزار تن گندم در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: امسال 10هزار تن گندم از جنوب کشور و سایر کشورها خریداری شده است.

خریداری 10هزار تن گندم در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هوشمند جوادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال قیمت گندم در کشور 395 تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته 30 تومان افزایش یافته است.

وی افزود: فصل خرید گندم استان از اواخر خرداد‌ماه تا اوایل تیرماه است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه قیمت خرید برای گندم‌ یکسان اعلام شده است، تصریح کرد: امسال به ازای هر سن‌زدگی تنها دو درصد هزینه خرید گندم کاهش می‌یابد در صورتی که در سال گذشته کاهش قیمت سن‌زدگی برای خریداران آزاد بود.

جوادی، افت مفید و غیرمفید گندم را در سال جاری به نفع کشاورز دانست و گفت: جدول پاکی خرید قیمت در سال گذشته یک و دو بود اما در سال جاری با افزایش آن به دو و چهار خرید گندم به نفع کشاورز است زیرا برای هر نوع آفت‌ و موادی که وارد گندم می‌شود تنها دو درصد از هزینه خرید آن کم خواهد شد.

عضو هیئت مدیره و مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت بازرگانی استان هیچ‌گونه مشکلی برای خرید گندم ندارد، ادامه داد: تمامی سیلوهای استان برای ذخیره‌سازی گندم آماده بوده و زیرساخت‌ها مشخص است و نیروهای انسانی زبده و آموزش دیده وجود دارد.

وی گفت: در انبارهای تعاونی روستایی گندم نگهداری نمی‌شود و گندم‌ها از انبارها به سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی انتقال داده می‌شود.

جوادی با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به دامداران گندم نمی‌دهد، گفت: در صورتی که در انبارها گندم با درصد سن‌زدگی بالا و غیر قابل مصرف انسانی وجود داشته باشد شرکت غله و خدمات بازرگانی از طریق بورس آن‌ها را به دامداران می‌فروشد.

عضو هیئت مدیره و مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی ادامه داد: تمامی کارخانجات آرد و نان استان از نظر گندم تامین بوده و از این بابت مشکلی پیش نیامده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان کمبود ذخیره گندم وجود ندارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون 5هزار تن گندم از جنوب کشور و 5هزار تن از کشور آلمان وارد استان شده است.

وی در پایان خدمات این شرکت را رضایتمند اعلام کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی سال 91 شرکت غله و خدمات بازرگانی پنج روز قبل از آغاز سال جدید گندم مورد نیاز را در اختیار کارخانه‌های آرد و گندم و نانوایی‌ها قرار داد و کمبود نان نداشتیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول